Browary Regionalne Jakubiak przystępują do programu „Doceń polskie”

 

 

Whisky Jakubiak i Ciechan Wyborne to  propozycje z portfolio Browarów Regionalnych Jakubiak Sp. z o.o., które już wkrótce zostaną sprawdzone przez Lożę Ekspertów programu promocyjnego „Doceń polskie”. Ich ocena będzie miała miejsce 24 października br., podczas XXX atestacji żywności. Oba wyroby są adresowane do dorosłych konsumentów.

– Grupa Browary Regionalne Jakubiak Sp. z o.o. powstała w 2007 r. Do Grupy BRJ należy obecnie kilka browarów z historią: Ciechan, Lwówek (wydzierżawiony) i Biskupiec, a w planach jest budowa od podstaw kolejnego zakładu w Darłowie. Prezes Grupy BRJ Marek Jakubiak jest jedynym inwestorem, który od lat 90-tych ratuje nieczynne historyczne browary w Polsce. Reanimując browary regionalne Grupa BRJ dynamicznie się rozwija, warzy łącznie kilkanaście rodzajów piwa zatrudniając ponad 100 osób. Od grudnia 2017 roku w ofercie grupy pojawiła się polska whisky z segmentu single malt – Whisky Jakubiak – dowiadujemy się ze strony internetowej  www.browary-jakubiak.pl.

Wspomniana już Whisky Jakubiak to w 100% polska whisky, destylowana w Browarze Ciechan. Ten szlachetny trunek został wytworzony z jednego rodzaju słodu jęczmiennego (single malt) i przygotowany w jednej beczce (single barrel). Destylat powstał na bazie różnych gatunków piw. Whisky Jakubiak jest destylowana w miedzianym alembiku, po czym trafia na minimum 3 lata do drewnianych beczek, nabierając w tym czasie indywidualnych cech, w tym specyficznych nut nadających wyjątkowy, intensywny smak oraz charakter najwyższej jakości Whisky. Trunek leżakuje w podziemiach Browaru w Ciechanowie.

Drugi produkt zgłoszony do atestacji, Ciechan Wyborne, również powstaje w najstarszym zakładzie produkcyjnym w Ciechanowie. – Jest legendą, pionierem i wzorem, który zawładnął sercami Klientów swoją naturalnością, świeżością i niezwykłymi doznaniami podczas spożywania. Wyjątkowość tego piwa tkwi w braku jakichkolwiek metod utrwalania i 30-dniowym terminie przydatności do spożycia. Wielu konsumentom degustacja przypomina smak dawnych lat, gdy piwo warzono bez pośpiechu, poświęcając wszystkim etapom odpowiednią ilość czasu i uwagi. W osiągnięciu najwyższej jakości bardzo istotna jest stosowana w ciechanowskim browarze otwarta fermentacja, charakteryzująca naturalny proces powstawania piwa – głosi witryna producenta.

W tym kontekście warto wspomnieć, że Ciechan (flagowy browar o największym wolumenie produkcji w Grupie BRJ) cztery lata temu obchodził 150-lecie istnienia. Jego produkty znajdują się na polskiej Liście Produktów Tradycyjnych.

Wszystkie marki powstają w poszanowaniu polskich tradycji piwowarskich browarów wchodzących w skład Grupy BRJ. Browary Regionalne Jakubiak postawiły na piwa tradycyjne i produkty naturalne, a ich walory smakowe zostały przypieczętowane licznymi branżowymi nagrodami oraz uznaniem konsumentów.

Polska whisky to z kolei innowacyjny i rewolucyjny projekt, którym prezes BRJ – Marek Jakubiak – wszedł na rynek mocnych alkoholi.

Dzisiaj Dzień Bloga!

Z tej okazji składamy najlepsze życzenia wszystkim osobom, które za pośrednictwem blogów dzielą się przepisami kulinarnymi, inspirują do odkrywania nowych połączeń smakowych i podpowiadają co zrobić, by życie smakowało jeszcze lepiej! 
Wspaniałego dnia i nieustającej pasji do twórczej pracy!

P.S. Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych, stąd z tym większą radością składamy najlepsze życzenia wszystkim twórcom!

Latem „Doceń Dobre Wiadomości”!

Już jest! Zapraszamy do lektury kolejnego numeru bezpłatnego kwartalnika „Doceń Dobre Wiadomości”. Publikacja promująca żywność ze znakiem jakości „Doceń polskie” jest wydawana od 3 lat. To już 13. edycja magazynu! O pechu jednak nie może być mowy: każdy numer dostarcza ciekawych informacji oraz kulinarnych inspiracji: to jedno z narzędzi wspierających działania laureatów programu promocyjnego. Wydawnictwo jest dostępne w m.in. hurtowniach spożywczych. Elektroniczna wersja (w formacie PDF) jest dostępna tutaj.

 Co znajdziemy w najnowszym numerze?
Tym razem zachęcamy do lektury rozmowy ze współwłaścicielem ZM Mrotek na temat korzyści związanych z posiadaniem laurów „Doceń polskie”, prezentujemy przykłady eksponowania godła promocyjnego przez firmę Libella, publikujemy także informację zwrotną spółki DOBROWOLSCY dot. programu.
Ponadto, jak zwykle, dzielimy się inspiracjami kulinarnymi i informacjami na temat certyfikacji żywności, a także prezentujemy wyroby nagrodzone przez Lożę Ekspertów.
Poza tym – zapraszamy do świętowania Dnia polskiej żywności, by wreszcie (wyposażeni w Mapę Dobrego Smaku) ruszyć w pełną smaku podróż.

 

Terroir Hospitality – Warsaw. Światowi Szefowie kuchni wybrali Oleje Green Spoon

W ostatnim tygodniu maja w Warszawie miało miejsce wyjątkowe wydarzenie świata kulinarnego – Terroir Warsaw.

W ramach międzynarodowej organizacji Terroir Hospitality, co roku w różnych miastach na całym świecie odbywają się regionalne fora wymiany opinii, dzielenia się doświadczeniem i kreowania trendów kulinarnych. Wydarzenia sięgają do korzeni kultury kulinarnej danego regionu, ale także pokazują ogólnoświatowe trendy.

W ramach forum organizowana jest uroczysta kolacja degustacyjna przygotowywana przez kilkunastu szefów kuchni pracujących w międzynarodowych parach. W Wydarzeniu uczestniczą szefowie kuchni najlepszych światowych restauracji, w tym wyróżnianych gwiazdkami Michelin.

Organizatorzy Terroir Warsaw i szefowie kuchni do przygotowania swoich wyjątkowych dań wybrali m.in. Naturalne Oleje Tłoczone Tradycyjnie Na Zimno od Green Spoon.
To jedyne polskie naturalne oleje wybrane przez szefów kuchni na międzynarodową imprezę w Warszawie. Rok temu produkty Green Spoon były obecne również podczas wydarzenia w Mediolanie – podkreśla Przemysław Mrozik, Prezes Zarządu firmy Green Spoon Sp. z o.o. Spółka specjalizuje się w żywności ekologicznej, naturalnej oraz tradycyjnej. Firma jest laureatem programu promocyjnego „Doceń polskie”. Uznanie Loży Ekspertów zdobył Zdrowy Olej Rzepakowy Tłoczony na Zimno Green Spoon. Specjał nagrodzono dwukrotnie, jury przyznało mu godło promocyjne i tytuł TOP PRODUKT.

W Warszawie kolację przygotowywali m.in. szefowie kuchni Wojciech Modest Amaro z Atelier Amaro, Andrea Camastra z restauracji Sense (obie jako jedyne polskie wyróżnione gwiazdkami Michelin), Justyna Słupska Kartaczowska (Restauracja jaDka), Aleksander Baron – Restauracja Zoni, Robert Trzópek – restauracja Bez Gwiazdek, Maciej Nowicki – Restauracja Muzeum Jana III Sobieskiego oraz Adrian Klonowski Restauracja Padaste Manor.

Forum odbyło się w wyjątkowo klimatycznym miejscu: XIX-wiecznej Fortecy Kręgliccy w Warszawie, a kolacja – na terenie Muzeum Polskiej Wódki, w powstałej tam Restauracji Zoni.