Międzynarodowy Dzień Szpinaku – 26 marca

Szpinak to przepyszne zielone warzywo, które, choć dostarcza znikomą liczbę kalorii, jest prawdziwą bombą wartości odżywczych. Nielubiany nie tylko prze dzieci, dziś powraca na salony, gdzie króluje nie tylko jako modny składnik obiadowych dań czy przekąsek, ale również wspomagacz odchudzania.

Grupa Producentów Warzyw Primavega rekomenduje jedzenie szpinaku uhonorowanego godłem „Doceń polskie” osobom odchudzającym się. Jest on warzywem niskokalorycznym – w 100 g zawiera jedynie 23 kcal. Dodatkowo jest bogaty w błonnik, który zapewnia nam uczucie sytości. Kolejnym argumentem przemawiającym za wyborem szpinaku jest fakt, że zawiera on tylakoidy (są to substancje, które dodatkowo przedłużają uczucie sytości). Dzięki ich zawartości czujemy się najedzeni nawet przez dwie godziny po spożyciu posiłku.

Swój intensywny zielony kolor roślina zawdzięcza obecności dużych ilości chlorofilu. Jest również źródłem karotenoidów. Dostarcza nam także błonnika potrzebnego do prawidłowego funkcjonowania układu trawiennego.

Należy mieć jednak świadomość, że szpinak zawiera kwas szczawiowy, który przyczynia się do powstawania kamieni nerkowych. Dla osób zdrowych nie jest on groźny (oczywiście pod warunkiem, że nie będą spożywały szpinaku w ogromnych ilościach). Powinny go natomiast wykluczyć z diety osoby chore na kamicę nerkową.

Szpinak i Nabiał to doskonała para.

Dlaczego szpinak tak często podawany jest w towarzystwie białego sera czy jogurtu? Sekret tkwi nie tylko w smaku i kolorystycznym duecie, lecz w szczawianach wapnia. Kwas szczawiowy powoduje, że tracimy z organizmu cenny wapń. Dlatego dodanie do szpinaku nabiału ma na celu uzupełnienie brakujących składników odżywczych. Równie dobrze mogą to być jajka czy jogurt naturalny. W daniach ze szpinakiem doskonale sprawdza się także ser feta, który uzupełni smak sałatki czy warzywnych zapiekanek – poleca Maciej Kozak Brand Manager Grupy Producentów Warzyw Primavega.
14:06
oczywiście dodaj tytuł Międzynarodowy Dzień Szpinaku 26 marca

15 marca – Dzień Piekarza i Cukiernika

To dzięki Wam każdego dnia mamy wyborne, pachnące pieczywo. To dzięki Wam nasze śniadanie pysznie chrupie i doskonale smakuje.

Dzisiaj 15 marca Dzień Piekarza i Cukiernika życzymy Wam ciągłego rozwoju, satysfakcji z pracy, wspaniałych wypieków i grona stale rosnących miłośników Waszych specjałów. Dziękujemy za Waszą pasję, za to, że codziennie wkładacie serce w to, co robicie.

#certyfikacja #jakosc #kupujpolskie #godlo #polskie #dzienpolskiejzywności #polishfood #piekarz #cukiernik #chleb #pieczywo

Mąka bliska doskonałości

Młynomag z dumą kontynuuje dziedzictwo ponad sześciu wieków istnienia Grodzkiego Młyna, jednego z najstarszych działających polskich młynów o tradycjach sięgających XIV wieku. W ofercie producenta znajduje się wiele rodzajów mąk paczkowanych do użytku domowego oraz profesjonalnych mąk piekarniczych. Starannie przygotowane pod potrzeby klienta, łączy je jedno — 100% regionalnego pochodzenia i 100% doskonałej młynarskiej tradycji. Priorytetem firmy Młynomag jest zadowolenie klientów, dlatego też dokłada wszelkich starań, aby ich ręce trafiał produkt o wyjątkowej jakości i szlachetności. Jak podkreślają przedstawiciele firmy – Wierzymy, że żywność to coś więcej niż produkt. Żywność to życie. Bezpośrednio przekłada się na zdrowie i kondycję — naszą i bliskich. Dlatego tak bardzo staramy się, by nasza mąka była tak bliska doskonałości, jak to tylko możliwe.

Podczas XXXIX certyfikacji Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” członkowie Loży Ekspertów ocenią dwie znakomite mąki reszelskiego młyna – Mąkę pszenną luksusową T-550 – polecaną do wypieku murzynków, pierników, ciast drożdżowych, doskonałą również do naleśników czy na -pizzę oraz Mąkę pszenną tortową – najjaśniejszą i najdelikatniejszą z produkowanych mąk, szczególnie polecaną do wypieku ciast biszkoptowych oraz na pierogi. Ponieważ obydwa produkty posiadają już prestiżowe godło Programu, Kwietniowa atestacja ma za zadanie zweryfikować, czy ich jakość utrzymuje się na tym samym, wysokim poziomie. Jeśli werdykt komisji będzie pozytywny, będą mogły być promowane znakiem jakości „Doceń polskie” przez kolejne dwa lata.

Więcej informacji na temat firmy Młynomag znajdziecie Państwo na stronie internetowej https://mlynomag.pl/

****

Celem Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni. XXXIX audyt Programu odbędzie się w dniu 28 kwietnia br. w Hotelu Centrum w Sosnowcu.

 

Witamy pierwszych uczestników XXXIX certyfikacji!

Witamy pierwszych uczestników XXXIX certyfikacji “Doceń polskie”, która odbędzie się 28 kwietnia 2021 r. w Hotelu Centrum w Sosnowcu i zapraszamy producentów do zgłaszania swoich TOP produktów oraz nowości do najbliższej wiosennej edycji.
Kupujmy i doceniajmy polskie produkty, ceńmy ich jakość i tradycyjny smak! Już wkrótce odsłona kolejnych producentów ubiegających się o godło “Doceń polskie”.
#certyfikacja #docenpolskie #kupujpolskie #godlo #dzienpolskiejzywności #jakosc #polskie #kujawski #sadsandomierski #mlynomag #wolarek #sobik #tomates #miwex #vitberry

 

Za nami XXXVIII audyt Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”!

Zakończyła się XXXVIII certyfikacja Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Loża Ekspertów spotkała się w dniu 3 lutego br. w Hotelu Centrum w Sosnowcu. O godło „Doceń polskie” ubiegało się tym razem 67 producentów, którzy do oceny zgłosili prawie 160 produktów. Komisja obradowała w składzie: Celina Nierodkiewicz, Wiesław Bober oraz Katarzyna Salomon. Jej pracy przewodniczył Mirek Drewniak

Producenci doceniają korzyści, jakie daje posiadanie znaku „Doceń polskie”

Wyniki atestacji po raz kolejny pokazały, jak różnorodna, ciekawa, a przede wszystkim smaczna i doskonała jakościowo jest oferta naszych krajowych producentów żywności. Ogromne zainteresowanie możliwością wzięcia udziału w certyfikacji  potwierdziło natomiast, że producenci zauważają korzyści, jakie daje znak „Doceń polskie”. Wiedzą oni, że posiadanie znaku może być ważnym elementem promocji wyrobów i mocnym punktem w budowaniu strategii marketingowej. Konsumenci chętnie sięgają bowiem po produkty oznaczone tym godłem i ufają rekomendacjom specjalistów Programu.

 

Produkty z godłem „Doceń polskie” trzymają swoją jakość

Podczas pierwszej w tym roku atestacji członkowie Loży Ekspertów ocenili  niemal 160 różnorodnych artykułów spożywczych z oferty 67 producentów z całego kraju. Co ważne, wielu spośród uczestników lutowego audytu posiada już znak jakości „Doceń polskie” – firmy te ubiegały się o zdobycie wyróżnienia za kolejne produkty lub starały się o ponowne zdobycie znaku jakości. Jak podkreśla Wiesław Bober, członek Loży Ekspertów: Z ogromną przyjemnością zauważamy, że wszystkie produkty, które ocenialiśmy, a które posiadają już znak „Doceń polskie” nadal utrzymują swoją wysoką jakość. Pozytywne noty dające możliwość ponownego przyznania godła „Doceń polskie” są w takich przypadkach dla nas zawsze dużą satysfakcją. Cieszy nas to, że producenci doceniają możliwości, jakie daje posiadanie Godła, chętnie z nich korzystają i co najważniejsze, dokładają wszelkich starań, aby zasłużyć na jego posiadanie przez kolejny, dwuletni okres.  

Niezwykle różnorodna asortymentowo gama produktów

Tak jak podczas dotychczasowych certyfikacji, do oceny zgłoszony niezwykle różnorodną asortymentowo gamę produktów. Były to przy tym nie tylko tradycyjne, ale również nowatorskie produkty odpowiadające na zmieniające się preferencje zakupowe konsumentów. Specjaliści ocenili między innymi nabiał, wędliny, miody, soki, alkohole, pieczywo, słodycze, napoje.

Nowa rzeczywistość zmieniła nasze zwyczaje zakupowe

Dużą grupę wyrobów zgłoszonych do certyfikacji stanowiły produkty garmażeryjne.  Według członków komisji może to mieć związek z realiami, z którymi się aktualnie zmagamy. Jak podkreśla Celina Nierodkiewicz, członek Loży Ekspertów:- Nowa rzeczywistość wyraźnie zmieniła nasze zwyczaje zakupowe i zwiększyła zainteresowanie konsumentów produktami gotowymi. Klienci szukają produktów gotowych do natychmiastowego spożycia, a przy tym dobrych, smacznych i o wysokiej jakości. Cieszy mnie to, że nasi producenci zauważyli tę szansę i chętnie korzystają z możliwości wejścia na rynek, oferując bogaty wybór propozycji dostosowanych do różnych gustów, preferencji smakowych i zasobności portfeli konsumentów.

Mirek Drewniak, członek Loży Ekspertów, dodaje: – Poszerzając ofertę i proponując klientom nowe asortymenty warto pamiętać, że znacznie łatwiej jest wejść na rynek niż się na nim utrzymać. Należy szczególnie dbać o zachowanie jakości i smaku. To musi być priorytetem. Jest to szczególnie istotne w momencie, kiedy wzrasta sprzedaż, a to co było dotychczas ręczną pracą, staje się produkcją przemysłową. Niezwykłe łatwo o popełnienie na tym etapie błędu, a jeśli tak się stanie, odbudowanie zaufania konsumentów może być bardzo trudne.  

Misja Programu „Doceń polskie” nabiera szczególnego znaczenia

Lutowa  atestacja była pierwszą w tym roku oceną żywności organizowaną w ramach programu „Doceń polskie”. Kolejny audyt odbędzie się w dniu 28 kwietnia. Jak przypomina Karolina Szlapańska, organizator Programu: – Certyfikacje Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” odbywają się podczas cokwartalnych audytów, na których specjaliści Programu oceniają smak, wygląd i stosunek jakości do ceny każdego ze zgłoszonych do oceny, i pozytywnie zweryfikowanych, produktów. Wszystkie artykuły spożywcze sprawdzane są indywidualnie przez każdego członka komisji. Jak dodaje  Marek Bielski, organizator Programu: – W nowej rzeczywistości misja Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”, jaką jest wspieranie polskich producentów i promowanie polskich produktów nabiera szczególnego znaczenia. Gorąco  zachęcam do wspierania naszej inicjatywy. Wspólnie możemy więcej!

 

***

O programie „Doceń polskie”

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” jest realizowany od 2011 roku. Podczas audytu członkowie Loży Ekspertów indywidualnie oceniają wszystkie artykuły spożywcze, po czym przyznają produktom noty za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Za każdą z cech można zdobyć od 1 do 10 punktów. Certyfikatem jakości honoruje się produkty, które uzyskają minimum 7,5 pkt., tytuł TOP PRODUKT jest zarezerwowany dla wyrobów z maksymalnymi notami. Udział w atestacji jest bezpłatny, wytwórca może zgłosić do certyfikacji dowolną liczbę produktów. Godła jakości są przyznawane na 2 lata, po tym czasie producent może zgłosić wyrób do ponownej atestacji.

 

Szczegółowe informacje dot. programu i charakterystyki nagrodzonych dotychczas certyfikacji produktów są dostępne na blogu „Doceń polskie”, pod adresem www.blog.docenpolskie.pl oraz www.docenpolskie.pl

 

***

Firmy, które zdecydują się na wykup licencji mogą liczyć na bon na bezpłatne konsultacje z Centrum Znakowania Żywności.