Z Łodzi do Sosnowca

Jesteśmy małą rodzinną firmą z 20-letnią tradycją. W swojej ofercie posiadamy wysokiej jakości produkty, które doprawiamy żeby smakowały jak domowe. Surowce i składniki których używamy w całym procesie technologicznym pozyskujemy tylko od polskich dostawców. Współpracujemy z nimi od początku naszej działalności co sprawia, iż jesteśmy przekonani, że wykorzystujemy tylko surowce najwyższej jakości. Nasza firma posiada wdrożony system HACCP, co gwarantuje wysoką jakość naszych produktów – w ten sposób swoją działalność charakteryzują przedstawiciele Boltim-Pek s.c. P. i U. Bołtromiuk jednego z uczestników XXXV certyfikacji żywności, która odbędzie się 5 lutego 2020 roku w Sosnowcu.

Dokładnie  z początkiem lutego Loża Ekspertów po raz kolejny oceni specjały firmy. Mowa o Galarecie z indyka oraz o Galarecie z nóg wieprzowych. Oba specjały posiadają już na swoim koncie laury programu „Doceń polskie”, jeżeli i tym razem zdobędą uznanie specjalistów z branży spożywczej przez okres kolejny 24 miesięcy przedsiębiorstwo będzie mogło posługiwać się znakiem jakości programu.

To jednak nie wszystko, bowiem w asortymencie Boltim-Pek znajdują się jeszcze inne specjały nagrodzone w ramach „Doceń polskie”. Certyfikaty jakości produktu oraz tytuły TOP PRODUKT otrzymały: Befsztyk tatarski oraz Galaretka z kurczaka. Co więcej, oba te artykuły wyróżnione zostały więcej niż jeden raz, co stanowi powód do zadowolenia producenta.

Szczegółowe informacje dot. produktów firmy Boltim-Pek, a także punktów ich dystrybucji są dostępne na wspomnianej już stronie internetowej producenta, www.boltim-pek.pl.

Jury programu oceni Szynkę z Pyzdr

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Zakład Przetwórstwa Mięsnego Grzegorz Paszak znalazło się w gronie uczestników XXXIV certyfikacji żywności. W dniu 30 października br. Szynka z Pyzdr poddana zostanie ocenie Loży Ekspertów w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Jury programu przyzna zgłoszonej szynce noty w trzech kategoriach: smak, wygląd i stosunek ceny do jakości. Nie będzie to pierwsza ocena dla przedsiębiorstwa z Pyzdr, bowiem firma w przeszłości brała już udział w certyfikacjach „Doceń polskie”czterokrotnie otrzymując laury programu „Doceń polskie”. Czy przedsiębiorstwo zdobędzie maksymalne noty po raz piąty? O tym dowiemy się już 30 października!

Zakład Przetwórstwa Mięsnego powstał w 1991 roku w Pyzdrach. Cały swój wysiłek poświęca na stałą poprawę jakości swych produktów, ze szczególnym uwzględnieniem ich bezpieczeństwa zdrowotnego, przez wszechstronne zaangażowanie pracowników działających na wszystkich szczeblach przedsiębiorstwa.

 – Produkcję prowadzimy przestrzegając zasad dobrej praktyki produkcyjnej i przepisów dotyczących ochrony środowiska. Badamy wpływ naszej produkcji na środowisko. Pracownicy znają politykę jakości przedsiębiorstwa oraz są przez firmę szkoleni i instruowani w zakresie bezpieczeństwa żywności. Wszyscy jesteśmy zaangażowani w sprawę wytwarzania produktów zaspakajających potrzeby konsumentów, tak jak i w dalszy pomyślny rozwój współpracy z klientami i dostawcami – informują przedstawiciele ZPM Grzegorz Paszak.

 – Dążymy do uzyskania coraz wyższej jakości swoich produktów ku zadowoleniu ich odbiorców i własnej satysfakcji. naszym dążeniem jest stałe wychodzenie naprzeciw wymaganiom klientów i przewidywanie ich oczekiwań – dodają wytwórcy.

Zakład posiada certyfikat najwyższej jakości produkowanych wyrobów mięsnych i wędliniarskich. O tym, czy dołączy do niego certyfikat jakości produktu „Doceń polskie” dowiemy się już z końcem października! Tymczasem zapraszamy do zapoznania się ze stroną internetową producenta www.paszak.pl.

Jakość, regionalizm, tożsamość

Z dr inż. Magdaleną Szczupak-Woźniczką – Prokurentem ZM Viando
rozmawia Katarzyna Salomon

ZM Viando do Programu Promocyjnego „Doceń polskie” przystąpiły po raz pierwszy. Skąd decyzja o poddaniu się ocenie przez Lożę Ekspertów?
Od lat Zakłady Mięsne Viando są aktywnym uczestnikiem rynku. Od lat poddają się zewnętrznym ocenom jakości produktów wytwarzanych w ZM Viando, m.in. konkurs Poznaj Dobrą Żywność, QAFP. Firma była wielokrotnie nagradzana na Międzynarodowych Targach Poznańskich, w tym Złotym Medalem MTP i wyróżnieniem Prezydenta RP. Z uwagi na bardzo regionalny (polski) charakter konkursu podjęliśmy decyzję o weryfikacji jakości naszego produktu przez Lożę Ekspertów.

Skąd dowiedzieli się Państwo o Programie Promocyjnym „Doceń polskie”?
W poszukiwaniu inicjatyw gospodarczych promujących polskie produkty wytworzone przez polskich producentów natknęliśmy się na ten Program Promocyjny.

Magdalena Szczupak-Woźniczka – Prokurent ZM Viando

W XXXII certyfikacji Programu prestiżowy tytuł „Doceń polskie TOP PRODUKT” zdobyły Frankfurterki wędzone z Kujaw. Co według Pani zadecydowało o ich sukcesie?
W Zakładach Mięsnych Viando główną rolę w polityce jakości, tworzeniu procedur, norm, receptur, warunkujących nadzór nad obrotem mięsa i przetworów mięsnych „od pola do stołu” odgrywa istniejąca od ponad 45 lat Właścicielska Wspólnota Gospodarcza. Zakłady Mięsne Viando są jedną z nielicznych firm, która działa w zamkniętym cyklu produkcyjnym „od pola do stołu” począwszy od uprawy roślin, hodowli zwierząt, a kończąc na wyrobach wędliniarskich. 100% mięsa z pochodzi od zwierząt hodowanych na Kujawach. Obecnie również pracujemy nad innowacyjnym programem hodowli świń, co w jeszcze lepszym stopniu przełoży się na smak naszego mięsa.

W jaki sposób planujecie promować nagrodzone produkty?
Jakość, regionalizm, tożsamość naszych produktów będziemy komunikować zarówno w przekazach zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Chcemy, żeby nasze produkty były „trendy”. Dlatego główny akcent kładziemy na regionalizm. W związku z tym, że znamy źródło pochodzenia naszego żywca, mamy wpływ na to, że surowiec jest najwyższej jakości i zamierzamy precyzyjnie to komunikować naszym odbiorcom.

I ostatnie pytanie – czy, według Pani, inicjatywy takie jak Program Promocyjny „Doceń polskie” są potrzebne polskim konsumentom i producentom, i dlaczego?
W pełni zgadzam się z postawioną tezą. Nie mniej ze względu na skomplikowaną, trudną sytuację polskich przedsiębiorstw branży mięsnej należy dołożyć wszelkich starań (zarówno ze sfer rządowych i samorządowych), aby wspierać promocję i rozwój polskich produktów, polskich producentów dla polskich i zagranicznych konsumentów. Program Promocyjny „Doceń polskie” wpisuje się strategię rozwoju ZM Viando i stąd myślimy o poddaniu ocenie kolejnych produktów przez Lożę Ekspertów.

Dziękuję za rozmowę.

Powrót do tradycji

 

Z Mirosławem Nadratowskim – właścicielem MASARNI Staropolska Strzecha rozmawia Katarzyna Salomon

Proszę powiedzieć, co wpłynęło na Państwa decyzję o przystąpieniu do XXXII Certyfikacji Programu Promocyjnego „Doceń polskie”?
Przeświadczenie o wysokiej jakości naszych produktów, chęć sprawdzenia się na tle konkurencji oraz prestiż programu „Doceń polskie”.

Skąd dowiedzieli się Państwo o Programie?
Program jest nam znany z mediów i półek sklepowych. Propozycję certyfikacji konkretnych produktów otrzymaliśmy bezpośrednio od organizatora.
Dwa wyroby Waszej masarni zdobyły najwyższy laur Programu. Proszę zdradzić – w czym tkwi tajemnica ich sukcesu?
Powrót do tradycyjnych, staropolskich receptur, które pochodzą z mojego domu rodzinnego, opartych na naturalnych przyprawach i tradycyjnym wędzeniu z wykorzystaniem drewna olchowego i bukowego.

Czy nagrodzone produkty są również tymi, które są najczęściej wybierane przez Waszych klientów?
Szynka babci jest produktem, który osiąga najwyższy poziom sprzedaży, natomiast schab szlachecki, pomimo swojej jakości, to raczej średnia sprzedaż, dlatego postanowiliśmy wspomóc go certyfikatem.

Gdzie dostępne są Wasze wyroby oznaczone Znakiem „MASARNI Staropolska Strzecha”?
Pełen asortyment Masarni Staropolska Strzecha wraz z wspomnianymi TOP PRODUKTAMI można nabyć w sklepach firmowych: w Sierpcu ul. Jana Pawła II 1c, ul. Wiosny ludów 8, w Płocku ul. Wyszogrodzka 91, ul. Jana Pawła II 92, ul.Armii Krajowej 12, Warszawie ul. Warszawska 58c lok 23 (galeria GAWRA w Ursusie), ul. Abrahama 1a oraz w sieci handlowej PSS Społem ZGODA w Płocku, jak również w kilkudziesięciu placówkach handlowych rozmieszczonych na terenie Warszawy i okolic.

I ostatnie pytanie – czy, według Pana, inicjatywy takie jak Program Promocyjny „Doceń polskie” są potrzebne polskim konsumentom i producentom, i dlaczego?
Jestem przekonany, że tego typu inicjatywy są potrzebne, ponieważ konsumenci powinni dowiedzieć się o wysokiej jakości rodzimej produkcji i wybierać polskie produkty, wspierając polski biznes.

Dziękuję za rozmowę.

Klopsy z kalafiora, z sosem miętowo-cytrynowym

 

Składniki:

  • kalafior
  • bułka tarta
  • 2 jajka
  • sól
  • pieprz
  • Olej rzepakowy Oliwia Kaszubska firmy ACS Sp. z o.o. (certyfikat jakości produktu „Doceń polskie” i tytuł TOP PRODUKT)

Przygotowanie:

Ugotowany kalafior rozgniatamy i mieszamy z czterema łyżkami bułki tartej, dwoma jajkami, szczyptą soli i szczyptą pieprzu. Z powstałej masy formujemy klopsy, które obtaczamy w bułce tartej. Następnie smażymy na Oleju rzepakowym Oliwia Kaszubska. Czekamy aż zarumienią się z każdej strony i gotowe.

Sos:

Do przygotowania sosu potrzebujemy jogurt naturalny bądź śmietanę. Dodajemy łyżeczkę oleju rzepakowego Oliwia Kaszubska, kilka listków świeżej mięty oraz łyżeczkę soku z cytryny. Wszystkie składniki ucieramy i dodajemy do przygotowanych klopsów.