Aż 90 produktów INTERMARCHE zgłoszonych do IV Certyfikacji Programu „Doceń polskie”

Intermarche
INTERMARCHE docenia rangę znaku „Doceń polskie”. Świadczy o tym fakt, że do IV Certyfikacji zgłosiła prawie 90 różnych produktów, sygnowanych marką własną INTERMARCHE.

Będzie to już trzecia certyfikacja, w której INTERMARCHE weźmie udział. W dwóch poprzednich
znaki „Doceń polskie” uzyskało w sumie już ok. 80 produktów własnych sieci.

Artykuły spożywcze, które zdobyły certyfikat są eksponowane zarówno na półkach, plakatach i gazetkach reklamowych w supermarketach na terenie całego kraju.

INTERMARCHE stawia na jakość oferowanych przez siebie produktów,  a certyfikat „Doceń polskie”, przyznawany przez Lożę Ekspertów jest tego potwierdzeniem.

INTERMARCHE to sieć supermarketów spożywczo-przemysłowych zlokalizowanych głównie w małych i średnich miejscowościach (od 20 000 do 70 000 mieszkańców). Pierwszy polski supermarket z Grupy Muszkieterów powstał w Zielonej Górze już w 1997. Od tego czasu sieć rozrosła się do prawie 150 obiektów w Polsce.

„Doceń polskie” w Intermarche


„Doceń polskie” jest jak wisienka na torcie – tak o certyfikatach nadanych produktom spożywczym oznakowanym markami własnymi sieci powiedziała Sylwia Piskulska – kierownik marketingu marek własnych Intermarche.

19. grudnia zespół  realizujący Program „Doceń polskie” gościł w Brzesku, w jednym ze sklepów sieci.
Artykuły spożywcze, które zdobyły certyfikat „Doceń polskie” są eksponowane zarówno na półkach, jak i plakatach i gazetkach reklamowych sieci.
Intermarche stawia na jakość oferowanych przez siebie produktów, a certyfikat „Doceń polskie”, przyznawany przez niezależnych ekspertów jest tego potwierdzeniem.
Zespół Programu „Doceń polskie” zrealizował filmowy materiał promocyjny z wizyty w Brzesku. Relacja już wkrótce.

 

Polskie świąteczne przysmaki

Doceń polskie
Boże Narodzenie to najbardziej rodzinny okres w roku. W tym szczególnym czasie chcemy dać naszym
najbliższym wszystko, co najlepsze. Nic zatem dziwnego, że na świątecznym stole nie brakuje  rarytasów, pieczołowicie przygotowywanych posiłków i smakołyków. Dlatego tym bardziej warto sięgnąć po składniki najwyższej jakości by magia świąt nie prysnęła wraz z pierwszym kęsem.

Bożonarodzeniowe potrawy przygotowujemy ze sprawdzonych i zdrowych składników najwyższej jakości. Czym jednak  kierować się przy wyborze odpowiednich produktów spośród całej masy towaru zalegającego na sklepowych półkach?
Podpowiedzi udzielą nam eksperci i to w bardzo prosty sposób. Rekomendowane przez nich produkty spożywcze,   dostępne w sklepach, opatrzone są godłem „Doceń polskie”, które otrzymują wyroby najwyższej jakości. Ten prestiżowy  certyfikat przyznawany jest w ramach Ogólnopolskiego Programu promocyjnego „Doceń polskie”. Honorowy patronat  nad przedsięwzięciem sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Jego ideą jest promowanie wysokiej jakości produktów spożywczych oraz ich wytwórców. Pięcioosobowa Loża Ekspertów dokonuje oceny wyrobów i na tej podstawie przyznaje certyfikat „Doceń polskie”. Artykuły, którym członkowie jury dali maksymalną liczbę punktów zyskują miano TOP PRODUKTU.

Jesienią, w krakowskim Hotelu Swing zespół ekspertów po raz trzeci dokonał certyfikacji produktów zgłoszonych do Programu. Oceniali je eksperci w składzie Celina Nierodkiewicz – sekretarz Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP, Katarzyna Salomon reprezentująca organizatorów Programu „Doceń polskie”, Jarosław Kujawa – główny specjalista Departamentu Promocji i Komunikacji Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Mirek Drewniak i Zbigniew Kurleto – członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.

Komisji przewodniczył Mirek Drewniak, autor popularnych przewodników kulinarnych Pascala, ekspert w dziedzinie  kulinariów. – Produkty zgłoszone do Programu „Doceń polskie” są oceniane przez potencjalnych konsumentów, ale także kucharzy. Nie bez znaczenia jest także obecność w Loży Ekspertów przedstawicieli grup producenckich, czyli technologów, którzy mają wpływ na sposób produkcji wyrobów – podkreśla M. Drewniak.
– Sam jestem kucharzem i wiem, że aby móc wiarygodnie ocenić produkt trzeba się do tego dobrze przygotować.
Im więcej wyrobów podlega ocenie, tym jest to trudniejsze. Trzeba pamiętać, że certyfikacja to duża odpowiedzialność zarówno wobec konsumentów, jak i producentów – dodaje przewodniczący Loży Ekspertów.

Opinię Mirka Drewniaka podziela również Karolina Szlapańska, organizator Programu „Doceń polskie”. – Celem naszych działań jest wskazanie produktów wyróżniających się jakością. To duże wyzwanie.

Program „Doceń polskie” działa jednak na bardzo przejrzystych zasadach i to dzięki nim produkty są uczciwie i rzetelnie  oceniane. Najlepszym tego dowodem jest fakt, że producenci ubiegający się o certyfikat „Doceń polskie” nie ponoszą w  związku z tym żadnych kosztów.

Nie ma „wpisowego”, które mogłoby stanowić barierę finansową, szczególnie dla małych, rodzinnych firm. Na ocenę produktu nie mają zatem wpływu żadne czynniki zewnętrzne, co tym bardziej uwiarygadnia rekomendacje ekspertów i wyrób ze znakiem „Doceń polskie” – podkreśla K. Szlapańska.

Ocena dokonywana jest w dwóch etapach. W pierwszym analizowane są informacje producenta na temat wyrobu. Dużą wagę przykłada się do tzw. polskiego aspektu produktu. Chodzi o sprawdzenie czy i w jaki sposób wyrób łączy się z Polską. Musi być co najmniej produkowany na terenie naszego kraju albo też w oparciu o tradycyjną polską recepturę, czy   rodzime składniki. Produkty nie spełniające tego kryterium nie są dopuszczane do drugiego etapu – certyfikacji. Podczas  certyfikacji Loża Ekspertów ocenia przede wszystkim smak wyrobów. Na ostateczną ocenę wpływa także stosunek jakości produktu do jego ceny. Eksperci zwracają ponadto uwagę na informacje zawarte na opakowaniu– składniki oraz sposób  przyrządzania. Członkowie jury przydzielają punkty, na podstawie których przyznawane są certyfikaty „Doceń polskie”  oraz tytuły TOP PRODUKT.

Jak dotąd, godłem „Doceń polskie” może się poszczycić ponad 150 produktów. Organizatorzy przyznają jednak, że nie wszystkie zgłoszone do Programu wyroby zyskują uznanie Ekspertów. – To kolejne potwierdzenie rzetelności naszych działań. Certyfikat otrzymują naprawdę najlepsze produkty. Dla producentów to powód do dumy, a dla konsumentów wartościowa wskazówka pomocna przy zakupach – podsumowuje K. Szlapańska.

Podczas jesiennej certyfikacji o znak „Doceń polskie” dla swoich towarów ubiegali się wytwórcy reprezentujący właściwie wszystkie branże. Ocenie podlegały m.in. makarony, sery, wyroby wędliniarskie, dania gotowe, a także słodycze oraz napoje, w tym kawa i herbata.

Tytuł „Doceń polskie” otrzymały produkty takich firm, jak:
Masarnia Tradycyjna „Wiejska Chata”, ETERNO, OSM Bochnia, OSM Myszków, MARK, EUROHANSA, YABRA,   GRZEŚKOWIAK, Browar WITNICA, Browar KORMORAN, RERUTKIEWICZ, PROFI, ARC-POL Makarony, ZPM GROT, ZPS  KĘDZIA czy w produkty marki własne sieci sklepów INTERMARCHE.

Należy przy tym podkreślić, że certyfikat „Doceń polskie” przyznawany jest nie samym producentom lecz poszczególnym wyrobom i na ich opakowaniu należy szukać tego znaku.

Warto sięgnąć po sprawdzone produkty. Tym bardziej, że świąt niecierpliwie wypatrują nie tylko dzieci. Za spotkaniami rodzinnymi i wspólnym biesiadowaniem przy stole tęsknią wszyscy. Jedzone wówczas potrawy mają szczególny smak, zwłaszcza, że na niektóre z nich czekamy cały rok. Nie ma bowiem nic przyjemniejszego od pysznego posiłku  spożywanego w ciepłej atmosferze świąt, którą wspominamy przez cały rok. (red)

źródło: „Dobre Jedzenie”

pobierz w wersji PDF

Informacje o Programie „Doceń polskie” w mediach

Doceń polskie
Coraz więcej mediów zamieszcza informacje o Ogólnopolskim Programie promocyjnym „Doceń polskie” opisując zarówno sam zamysł Programu jak i pisząc o jego Laureatach lub ich produktach, które otrzymały prawo posługiwania się Certyfikatem „Doceń polskie”.

W zakładce Media o Doceń polskie znajdziecie zestawienie najważniejszych z nich.

Kampania promocyjna Programu „Doceń polskie” w sklepach sieci INTERMARCHE

Intermarche
Sieć sklepów INTERMARCHE, uczestnik II i III Certyfikacji Programu „Doceń polskie” – MARKI WŁASNE, rozpoczęła właśnie ogólnopolską kampanię promocyjną produktów, które otrzymały prawo posługiwania się Godłem Programu.

Działania oparte są na:
– billboardach umieszczonych w okolicach sklepów
– plakatach na zewnątrz i wewnątrz sklepów
– „kiwaczkach” umieszczonych bezpośrednio na półkach z produktami posiadającymi Certyfikat „Doceń polskie”
– oznaczeniach bezpośrednio na produktach

Wydano również specjalny Katalog przybliżający konsumentom ideę Programu „Doceń polskie” oraz prezentujący produkty, które otrzymały Godło podczas II Certyfikacji.

IntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarcheIntermarche