Czego nie wiecie o rogalach…Dzień Rogalika 30 stycznia

Charakterystyczny kształt półksiężyca, spieczona skórka i przeróżne nadzienia. Tak, mowa oczywiście o rogalikach. Te dość popularne przekąski najczęściej goszczą w menu pod słodką postacią. Do kawy, na śniadanie, na przyjęciu czy po prostu jako przekąska. Już teraz możemy zarekomendować te rogaliki, które uhonorowane zostały certyfikatami jakości produktu „Doceń polskie”!

Rogalik to jak powszechnie wiadomo odmiana delikatnego pieczywa, najczęściej pszennego, o masie od około 30 do 100 g wykonanego ze zwiniętego trójkątnego placka. Sposób jego wypieku dobierany jest w ten sposób, by skórka była przyjemnie chrupiąca i zarumieniona. Rogalik zwykle posypany jest makiem bądź innym słodkim produktem. W przypadku nadzienia, rogaliki przygotowywane są zarówno z wnętrzem na słodko, jak i na słono.

Kto by się spodziewał, że historia współczesnych rogali sięga aż czasów pogańskich. To właśnie wtedy, w okresie jesiennym składano ofiarę bogom. Oczywiście był to datek w postaci bawolego mięsa. Jednak kiedy go zabrakło, jako zamiennik stosowano ciasto zawijane właśnie w kształt bawolich rogów. Stąd ich charakterystyczny wygląd, często kojarzony z księżycem. Rogale są pieczone w wielu kuchniach świata, dlatego też można je często spotkać w menu.

Szczypta historii…

W okresie średniowiecza rogale zagościły na stołach ucztujących rycerzy w formie rogali św. Marcina. Ich kształt interpretowano jako porzuconą podkowę, którą właśnie wspomniany św. Marcin miał zgubić. Produkt w takiej formie (rogal św. Marcina) przetrwał do czasów współczesnych wyrabiany z ciasta francuskiego, z precyzyjnie określoną recepturą na nadzienie, na bazie białego maku. Croissant to kolejna niezwykle popularna odmiana tego popularnego przysmaku. Wielu osobom może się wydawać, że wywodzi się on prosto z Francji. Jego ojczyzną jest natomiast Austria. Według legendy miał powstać krótko po zakończeniu bitwy pod Wiedniem. Nazwa „croissant” także nie była stosowana od zawsze, bowiem pierwotnie rogal ten określano mianem „Türkenkipferl”, co znaczy „turecki rogalik”.

W tym szczególnym dniu warto postawić na rogaliki rodzimych producentów żywności. Szczególnie zaś te, który nagrodzone zostały certyfikatami jakości produktu „Doceń polskie” a także tytułami TOP PRODUKT.

  • Rogal francuski z budyniem firmy Cukierniczo-Gastronomicznego GRZEŚ Renata Ząber, Grzegorz Ząber – Certyfikat jakości produktu „Doceń polskie” oraz tytuł TOP PRODUKT
  • Rogale szlachecki należące do firmy POLSKIE PIEKARNIE Sp. z o.o. Sp. k. – Certyfikat jakości produktu „Doceń polskie” oraz tytuł TOP PRODUKT
  • Rogalik z wiśnią Piekarni Cukierni RASZCZYK Sp. z o.o. – – Certyfikat jakości produktu „Doceń polskie” oraz tytuł TOP PRODUKT

„Porcja” publikacji w mediach

Publikacje w mediach to nieodzowna część współpracy z programem „Doceń polskie” a tym samym rezultat działań Agencji PR, która publikowane teksty tworzy. Od początku roku w mediach branżowych ukazały się materiały prasowe poświęcone tak zagadnieniu Fingerfood – przekąsek karnawałowych, właściwościom produktów kiszonych jak i zapowiedzi pierwszego w tym roku audytu żywności.

Wachlarz możliwości, jakie daje posiadanie certyfikatu „Doceń polskie” jest ogromny. To sprawdzone narzędzia promujące, jak i ułatwiające działalność polskich producentów żywności. Gotowe rozwiązania lubią wszyscy – to dzięki nim nie tylko oszczędzamy czas i energię, lecz zyskujemy pewność, że na pewno zrealizujemy cele, które sobie postawiliśmy! Twórcy programu „Doceń polskie” dostarczają laureatom tego przedsięwzięcia pakiet gotowych i sprawdzonych rozwiązań, obejmujących także współpracę z Agencją PR. Wystarczy po nie sięgnąć i skorzystać, by w ten sposób promować nagrodzone produkty i dbać o budowanie wizerunku marki czy firmy. Agencja Public Relations przygotowuje: artykuły prasowe w których zawarte są informacje o rodzimych wytwórcach żywności wyróżnionych w ramach programu, materiały prasowe z wykorzystaniem przepisów kulinarnych nagrodzonych firm, notatki zamieszczane na blogu programu „Doceń polskie”, materiały dla laureatów programu, publikacje w kwartalniku Doceń Dobre Wiadomości, opisy akcji z udziałem wyróżnionego produktu, przepisy z wykorzystaniem nagrodzonego specjału, informacje na stronę www i fanpage programu, relacje fotograficzne i pisemne z audytów żywności itp.

Wybrane publikacje w mediach:

 Finger food – czas na karnawałowe przekąski

9.01.2019 portal Kobieta.Interia.pl: Finger food – czas na karnawałowe przekąski

https://kobieta.interia.pl/kuchnia/news-finger-food-czas-na-karnawalowe-przekaski,nId,4252100,nPack,3

9.01.2019 portal Kobieta.Interia.pl: Finger food – czas na karnawałowe przekąski

https://kobieta.interia.pl/kuchnia/news-finger-food-czas-na-karnawalowe-przekaski,nId,4252100

9.01.2020 portal Kobieta.Interia.pl: Finger food – czas na karnawałowe przekąski

https://kobieta.interia.pl/kuchnia/news-finger-food-czas-na-karnawalowe-przekaski,nId,4252100

9.01.2020 portal RaportRolny.pl: Finger food – czas na karnawałowe przekąski

https://www.raportrolny.pl/news/item/4890-finger-food-%E2%80%93-czas-na-karnawa%C5%82owe-przek%C4%85ski

9.1.2020 portal DomzOgrodem.pl: Finger food – czas na karnawałowe przekąski

https://domzogrodem.pl/index.php/2020/01/09/finger-food-czas-na-karnawalowe-przekaski/

9.1.2020 portal ForumFirm.pl: Finger food – czas na karnawałowe przekąski

https://www.forumfirm.eu/finger-food-czas-na-karnawalowe-przekaski/

 

Polscy producenci żywności przygotowują się do XXXV certyfikacji żywności:

20.01.2020 portal NowoczesnaFarma.pl: Polscy producenci żywności przygotowują się do XXXV certyfikacji żywności

http://nowoczesnafarma.pl/Polscy-producenci-zywnosci-przygotowuja-sie-do-XXXV-certyfikacji-zywnosci.html

17.01. 2020 portal RaportRolny.pl: Polscy producenci żywności przygotowują się do XXXV certyfikacji żywności

https://www.raportrolny.pl/news/item/4915-polscy-producenci-%C5%BCywno%C5%9Bci-przygotowuj%C4%85-si%C4%99-do-xxxv-certyfikacji-%C5%BCywno%C5%9Bci

17.01. 2020 portal NowyPrzeglądMleczarski.pl: Polscy producenci żywności przygotowują się do XXXV certyfikacji żywności

http://nowypm.pl/index.php/aktualnosci/18185-polscy-producenci-zywnosci-przygotowuja-sie-do-xxxv-certyfikacji-zywnosci

 

Siła tkwi w kiszonkach, czyli polskie Superfoods

24.01.2020 portal PortalSpożywczy.pl: Ogródek Dziadunia: kiszonki znów wracają do łask

http://www.portalspozywczy.pl/owoce-warzywa/wiadomosci/ogrodek-dziadunia-kiszonki-znow-wracaja-do-lask,180192.html

24.01.2020 portal SadyiOgrody.pl: Siła tkwi w kiszonkach, czyli polskie Superfoods

http://www.sadyogrody.pl/z_innej_skrzynki/141/kiszonki_staja_sie_coraz_bardziej_modne,20741.html

23.01.2020 portal ForumFirm.pl: Siła tkwi w kiszonkach, czyli polskie Superfoods

https://www.forumfirm.eu/sila-tkwi-w-kiszonkach-czyli-polskie-superfoods/

22.1.2020 portal RaportRolny.pl: Siła tkwi w kiszonkach, czyli polskie Superfoods

https://www.raportrolny.pl/component/k2/item/4935-si%C5%82a-tkwi-w-kiszonkach,-czyli-polskie-superfoods

22.1.2020 portal Gospodarz.pl: Siła tkwi w kiszonkach, czyli polskie Superfoods

https://www.gospodarz.pl/aktualnosci/przetworstwo-spozywcze/ogolnopolski-program-promocyjny-docen-polskie.html?p=2

Listopadowe publikacje w mediach

Jedenasty miesiąc tego roku jeszcze się nie skończył a my mamy już niezłą porcję publikacji w mediach. Od początku listopada w portalach internetowych ukazały się artykuły zarówno o laureatach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”, jak i samej inicjatywie.

Podsumowanie XXXIV certyfikacji żywności, która odbyła się 30 października br. w Sosnowcu opublikowana została m.in. w portalu NewsGastro.pl. Tekst poświęcony honorowemu patronatowi Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi pojawił się w portalu Rolnictwo.com.pl z kolei informacja prasowa nt. procesu wędzenia ryb według firmy C.K. FISH pojawiła się w ForumFirm.pl.

Ponadto w mediach (portale NaszeMiasto.pl) ukazało się kilka informacji dedykowanych gali Luksusowa Marka Roku 2019, której ubiegłorocznym laureatem jest Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”. W Biznes.Interia.pl znalazł się materiał na temat Soli Dębieńskiej należącej do asortymentu Jastrzębskiej Spółki Węglowej. Zaś w EchoDnia.eu znalazł się artykuł na temat hodowli boczniaków w Miedzierzy czyli firmy Uprawa Grzybów MYTKOWSKI – laureata programu „Doceń polskie”. W FoodForum.pl zamieszczona została informacja o Lodach BOLERO (także laureat programu).

Portal News.Gastro.pl: Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

http://newsgastro.pl/wydarzylo-sie/ogolnopolski-program-promocyjny-docen-polskie/

Portal Rolnictwo.com.pl: Audyty “Doceń polskie” tradycyjnie pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi

http://rolnictwo.com.pl/audyty-docen-polskie-tradycyjnie-pod-honorowym-patronatem–ministra-rolnictwa-i-rozwoju-wsi,n10563.html

Portal ForumFirm.eu: Dobre wędzenie ma znaczenie

https://www.forumfirm.eu/dobre-wedzenie-ma-znaczenie/

Portal Biznes.interia.pl: JSW stawia na sól kuchenną

https://biznes.interia.pl/gieldy/news/sol-z-jsw,2635802,1844

Portal EchoDnia.pl: Hodowla boczniaków w Miedzierzy jest jedyną taką w Świętokrzyskiem. Michał Mytkowski zdradza jej sekrety

https://echodnia.eu/swietokrzyskie/hodowla-boczniakow-w-miedzierzy-jest-jedyna-taka-w-swietokrzyskiem-michal-mytkowski-zdradza-jej-sekrety/ar/c8-14564473

Portal Food-forum.pl: 5 rzeczy za które kochamy lody BOLERO Tajemnica ponadczasowych lodów

https://food-forum.pl/artykul/5-rzeczy-za-ktore-kochamy-lody-bolero-tajemnica-ponadczasowych-lodow

AVE w PAŹDZIERNIKU wyniosło aż 305 681 zł!

Miło nam poinformować, iż wartość ekwiwalentu AVE dla publikacji opublikowanych w październiku na temat Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego “Doceń polskie”, jak i jego laureatów wyniosła AŻ 305 tys. złotych!

Czym jest AVE?
Najbardziej popularną metodą badania efektywności działań PR w zakresie obsługi prasowej (media relations) są publikacje, jakie ukazują się na temat firmy w różnego rodzaju mediach. Skuteczną metodą oceny ich wagi jest tzw. wskaźnik AVE (Advertising Value Equivalency), czyli ekwiwalent reklamowy. Poprzez porównanie powierzchni lub czasu emisji danej informacji do tożsamej emisji reklamowej, określa się wartość publikacji w pieniądzu. Ekwiwalent taki jest sumą, jaką firma musiałaby wydać przy zakupie porównywalnej powierzchni reklamowej.

Publikacje w mediach na temat laureatów programu „Doceń polskie”

W ostatnim czasie, w prasie ukazało się kilka ciekawych informacji na temat laureatów programu „Doceń polskie”, jak i samego programu.

Materiał prasowy na temat właściwości warzyw, a w szczególności tych o barwie zielone ukazał się w wielu portalach branżowych oraz w prasie. Jedną z publikacji jest magazyn Raport Rolny. To tam zapoznać można się z cennymi informacjami producenta warzyw oraz laureata programu „Doceń polskie” – firmy PRIMAVEGA.

Z kolei Agro Magazyn Ludzi Przemysłowych zamieścił na swoich łamach podsumowanie lipcowej certyfikacji żywności, która odbył się 31 lipca br. w Sosnowcu.

W gazecie Życie Siedleckie ukazał się obszerny wywiad z Markiem Czapskim, prezesem Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Siedlcach. Z okazji XV Regionalnej Wystawie Zwierząt Hodowlanych w Siedlcach rozmawiano o firmie i nowych produktach.

Artykuł poświęcony zainicjowanemu przez twórców programu „Doceń polskie” Dniu Polskiej Żywności pojawił się w magazynie Pani Domu. A w gazecie Echo Dnia Świętokrzyskie opublikowano artykuł pt. „Musztarda króluje na stołach…od 2 tys. lat. Dlaczego?”poświęcony Wytwórczej Spółdzielni Pracy Społem w Kielcach. … i publikacje w portalach internetowych

W ostatnim czasie materiały prasowe na temat Lodów BOLERO ukazały się w takich portalach jak: KierunekSpożywczy.pl oraz Food-Forum.pl. Informacja na temat kiełbas firmy AWEX znalazła się w portalu FirmyMięsne.pl. Kolejno informacje na temat minionej XXXIII certyfikacji żywności opublikowano w portalach: mskip.pl, NaszeMiasto.pl oraz StrefaAgro.pl. Portal NewsGastro.pl zamieścił materiał poświęcony Olejowi Kujawskiemu z okazji Dnia Polskiej Żywności. Ten sam tekst znalazł się w portalu NowoczesnaFarma.pl, gdzie pojawiła się również informacja o właściwościach zielonych warzyw firmy PRIMAVEGA. WieleLiter.pl także publikowało tekst o tym dlaczego warto sięgać po zielone warzywa.