Program „Doceń polskie” rozpoczyna kampanię wizerunkową w TV POLSAT

Twórcy Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” doskonale wiedzą, jak ważna w dzisiejszych czasach jest wysokiej jakości żywność. Dlatego też tak istotne jest jej promowanie. Mimo, iż program promocyjny oferuje swoim laureatom bogaty pakiet działań promocyjnych, jego organizatorzy nie spoczywają na laurach. Już od lipca bowiem, rozpocznie się kampania wizerunkowa „Doceń polskie” w TV POLSAT NEWS.

 – Od lipca do września, przed każdą emisją programu AGROPASJA (jak i po jego zakończeniu) wyświetlany będzie billboard sponsorski programu „Doceń polskie”! Dzięki takim działaniom rodzimi producenci żywności, którzy zdecydują się na udział w programie, jak i jego laureaci, mogą liczyć na większą rozpoznawalność samego Godła, jak i oznaczonych nim produktów, na rynku! Zachęcamy do oglądania, a także do zgłaszania swojego udziału w lipcowej certyfikacji żywności! informuje Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. – Nie ukrywam, że to dla Nas, jako organizatorów, niezwykle ważne, by zapewnić laureatom programu, czyli polskim producentom wysokiej jakości produktów spożywczych, rozpoznawalność. Chcemy doceniać ich ciężką pracę i zaangażowanie jakie wkładają w produkcję swoich wyrobów dodaje M. Bielski.

Agropasja pokazuje ludzi, którym się to udało. Tych, dla których pasja, a właściwie agropasja – stała się sensem życia. Program czasami przenosi widzów w świat magicznego piękna wsi, ogrodów, a innym razem przypomina zapomniane smaki tradycyjnych polskich wiktuałów. Nawiązuje do przeszłości, ale także wskazuje nowe trendy i technologie, możliwości rozwoju, pozyskiwania dotacji i znalezienia swojego miejsca na ziemi i na rynku rolno-spożywczym.

Program jest emitowany nieprzerwanie od 2014 r. i od samego początku może się pochwalić kilkuset tysięczną rzeszą stałych, wiernych widzów. Jest nadawany na antenie POLSAT NEWS oraz POLSAT NEWS 2. Dostępny jest również na platformach ipla oraz YouTube.

Emisja premierowych odcinków programu Agropasja: niedziela, godzina 16.30.

Rarytasy dla smakoszy

Z Marcinem i Piotrem Tieśluk rozmawia Katarzyna Salomon

 

Podczas XXXI certyfikacji Programu Promocyjnego „Doceń polskie” aż cztery produkty firmy Smak Tradycji zdobyły maksymalną liczbę punktów. Proszę o przedstawienie zwycięzców.
Oznaczeniem „TOP PRODUKT” zostały wyróżnione: kiełbasa szlachecka, polędwica staropolska i boczek staropolski – wyroby wędzone metodą tradycyjną, w wędzarni opalanej drewnem olchowym i bukowym, a także polędwica dojrzewająca w ziołach – produkt tradycyjnie suszony. Nagrodzona kiełbasa jest najchudszą w naszej ofercie. Duże kawałki schabu oraz znakomicie dobrane przyprawy, w tym ziarna gorczycy, sprawiają, że ten wyrób spełnia wymagania nawet największych kulinarnych ekspertów. Tradycyjnie wędzona polędwica kruchość i delikatność swojej konsystencji zawdzięcza staropolskiej recepturze peklowania na sucho, natomiast doskonale skomponowane przyprawy nadają niepowtarzalny, wyrazisty smak. Kolejny produkt to wyselekcjonowany kawałek polędwicy natarty przyprawami, czosnkiem i solą odwieszony do suszarni, gdzie dojrzewa, nabierając niepowtarzalnego smaku – podlaski specjał wykonywany w oparciu o recepturę przekazywaną z pokolenia na pokolenie. Z kolei boczek staropolski stanowi rarytas dla prawdziwych smakoszy – marynowany w sosie własnym w dębowej beczce, w towarzystwie ziół i czosnku, które nadają mu niebywałego aromatu.

Co według Państwa przesądziło o ich sukcesie?
Są to wyroby produkowane z wysokiej jakości mięsa przy użyciu wyselekcjonowanych przypraw. Co więcej, powstają w oparciu o receptury przekazywane z pokolenia na pokolenie. Swoim smakiem nawiązują do staropolskiej tradycji wędliniarskiej, głęboko zakorzenionej wśród mieszkańców Podlasia.

Skąd wziął się pomysł na przystąpienie do udziału w Certyfikacji Programu Promocyjnego „Doceń polskie” i zgłoszenie swoich wyrobów do oceny przez Lożę Ekspertów?
Do udziału w certyfikacji zachęcili nas klienci, którzy byli przekonani, że nasza pasja i dbałość o jakość na każdym etapie produkcji zaowocuje sukcesem. Tak też się stało.

Czy wyróżnione produkty są również tymi, które są najczęściej wybierane przez Waszych klientów?
Nasza oferta, poza nagrodzonymi produktami, obejmuje szeroki wybór kiełbas i szynek, a także balerony, pasztety, kaszanki, salcesony czy słoninę, ale to właśnie zgłoszone przez nas wyroby cieszą się największym powodzeniem wśród klientów. Wszystkie produkowane przez nas specjały stanowią odpowiedź na potrzeby świadomych konsumentów poszukujących produktów wysokiej jakości, wykonanych bez użycia sztucznych konserwantów i polepszaczy smaku. Ponadto wielu klientów rozsmakowuje się w nich z sentymentem, przypominając sobie smaki dzieciństwa czy rodzinne strony.

I ostatnie pytanie, czy według Państwa, takie programy, jak „Doceń polskie” są potrzebne konsumentom, i dlaczego?
Programy, wyróżniające produkty wyselekcjonowane przez ekspertów, dają klientom pewność, że nabywane przez nich wyroby są polskiego pochodzenia, odznaczają się niebywałym smakiem, a cena jest proporcjonalna do jakości. Wśród mnogości dostępnych na rynku produktów trudno jest podjąć decyzję o wyborze odpowiedniego artykułu – oznaczenie „Doceń polskie” stanowi doskonałą wskazówkę i daje konsumentowi gwarancję satysfakcji.

Dziękuję za rozmowę.

Zdrowy Targ w Lutomierzu za nami!

Pierwsza odsłona Zdrowego Targu w Lutomierzu za nami! Już teraz zapraszamy do zapoznania się z wyjątkową relacją filmową (https://www.youtube.com/watch?v=O_MSQ9d-zH8), z tego wydarzenia, który wykonała Ala – lokalna mała dziennikarka. Należy zaznaczyć, że targi te współorganizowane są przez Sery Lutomierskie z Gór Sowich (laureat programu „Doceń polskie”) oraz Zagrodę Edukacyjną Pasternak i Browar Rebelię. Kolejne spotkania w Serowarni Lutmierz odbędą się 19 maja i 16 czerwca.

Dlaczego warto przyjechać do Lutomierza? Zaproszeni producenci zdrowej, lokalnej żywności będą oferować: sery z mleka koziego, krowiego, owczego, a także masło, twarogi, jogurty, pieczywo lokalne, pieczywo bezglutenowe, wędliny, miody, zioła, przyprawy, przetwory owocowe i warzywne. Na tym nie koniec! Oferta obejmuje sezonowe owoce i warzywa, oleje (np. z czarnuszki) wegańskie pasty i pasztety, soki, syropy, domowe ciasta i inne pyszności. Na miejscu będzie można zjeść ciepły obiad (np. pierogi z bryndzą i czosnkiem niedźwiedzim, grilowane warzywa, kiszkę ziemniaczaną, czy zupy), ale także napić się kawy i herbaty. Zapraszamy także do degustacji lokalnego piwa z Browaru Rebelia.

 

Oliwia Kaszubska zagości na targach WorldFood Poland!

Firma ACS Sp. z o.o. – laureat programu „Doceń polskie” będzie jednym z uczestników zbliżających się wielkimi krokami targów WorldFood. W trakcie tego wydarzenia przedsiębiorstwo zaprezentuje odwiedzającym m.in. specjał nagrodzony przez Lożę Ekspertów – Oliwię Kaszubską Olej rzepakowy tłoczony na zimno. Stoisko przedsiębiorstwa znajdować będzie się pod numerem F1. Co więcej, partnerem medialnym targów jest Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”.

VI Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów EXPO XXI odbędą się 7-9 marca w Warszawie. Już na wstępnie należy zaznaczyć, że WorldFood to największe targi w Polsce poświęcone sektorowi spożywczemu – od produkcji aż po wyrób końcowy i jego sprzedaż. Oferują możliwość spotkania sektora rolno-spożywczego z międzynarodowym partnerem oraz nawiązania nowych relacji biznesowych na świecie. To także okazja do integracji i dyskusji o kondycji branży.

Wystawcy z Polski i zagranicy, panele dyskusyjne, spotkania z sieciami handlowymi i specjalne konferencje poświęcone żywności i trendom w branży spożywczej – to wszystko czekać będzie na odwiedzających szóstą edycję WorldFood 2019.

Przypomnijmy także jakie są właściwości Oliwi Kaszubskiej – Oleju rzepakowego tłoczonego na zimno. Rzepak nie tylko zachwyca wspaniałymi łanami żółtych kwiatów. Ta szlachetna roślina dostarcza ziarna bogate w cenne składniki odżywcze. Z podwójnie uszlachetnionego ziarna („00” – o śladowej zawartości kwasu erukowego) metodą tłoczenia „na zimno” pozyskiwany jest olej bogaty w składniki naturalne, które są niezbędne naszemu organizmowi. – Olej rzepakowy tłoczony na zimno pomoże uzupełnić dietę o kwasy tłuszczowe omega 6 i omega 3 (Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe, NNTK) w niemalże idealnej proporcji wynoszącej 2:1. Tak zwana „Złota proporcja” tychże kwasów to 1:1, a im bliżej osiągnięcia tych wartości, tym wyższa jest przyswajalność kwasu omega 3. Zachowując prawidłowe proporcje omega 3 do omega 6 w naszej diecie zwiększamy szansę na zachowanie równowagi fizjologicznej w naszym organizmie – przypominają przedstawiciele marki „Oliwia Kaszubska”. Osoby pragnące uzyskać szczegółowe informacje dot. właściwości oleju rzepakowego tłoczonego na zimno, powinny koniecznie odwiedzić stronę internetową www.olejekaszubskie.pl.

Jak stosować „Oliwię Kaszubską” ? Olej rzepakowy tłoczony na zimno możemy (a nawet powinniśmy!) stosować do smażenia, ale także duszenia i grillowania. Nie ulega on jełczeniu i jest odporny na działanie wysokiej temperatury. Co więcej, lekko słonecznikowy smak delikatnie podkreśli walory potraw.

Jednocześnie, można stosować go także na zimno – do sałatek, czy surówek lub spożywać w towarzystwie pieczywa. Olej sprawdzi się jako marynata do mięs lub składnik domowego majonezu. Warto nadmienić, że olej tłoczony na zimno wpisuje się w zasady diety Slow Food. Co więcej, jest odpowiedni również dla osób, które wybrały dietę Raw Food.

Dla najbardziej wymagających klientów

Z Aleksandrą Anioł, pełnomocnikiem ds. ZSZBŻ PINI POLONIA rozmawia Katarzyna Salomon

–  Aż trzy wyroby firmy PINI POLONIA mogą poszczycić się prestiżowym Godłem Programu „Doceń polskie TOP PRODUKT”. Proszę o krótkie przedstawienie zwycięzcy.
Zakład został zlokalizowany na terenie Łódzkiej Strefy Ekonomicznej – położony na wschód od miasta Kutna w pobliżu międzynarodowej drogi Warszawa-Berlin. Autostrady Łódź – Gdańsk oraz Warszawa – Poznań umożliwiają transport krajowy.
Prowadzimy ubój i rozbiór około 16 tysięcy sztuk świń na dzień, ubijamy prawie 1000 świń w ciągu godziny, uzyskujemy produkty najwyższej jakości takie jak:
• schab – 102 tony na dzień
• karkówka – 70 ton na dzień
• polędwiczki – 12 ton na dzień
• boczek – 144 ton na dzień
• skóry – 61 ton na dzień
• podgardle – 40 ton na dzień
• kości – 163 tony na dzień
• głowy – 72 tony na dzień
• podroby – 55 ton na dzień
• ogony – 1,6 ton na dzień
• szynka – 416 ton na dzień
• łopatka – 128 ton na dzień

Jesteśmy pod stałym nadzorem 120 lekarzy weterynarii. Wielkość produkcji wynosi: 1840 ton na dzień.
Mamy uprawnienia eksportowe do ponad 100 krajów świata min do: USA, Kanady czy Singapuru.

–  Jak Pani sądzi, jakie walory produktów szczególnie zachwyciły ekspertów?
Nasze produkty są bardzo wartościowe. Nowoczesny park maszynowy umożliwia wykonanie obróbki dla najbardziej wymagającego klienta. Przystosowanie linii technologicznych gwarantuje rozebranie i przygotowanie do wysyłki mięsa w ciągu 24 h od uboju.
Świnie hodowane są w warunkach gdzie musi być spełniony dobrostan zwierząt co daje uzysk mięsa bez wad tj. bez wycieków, barwa jest jasnoróżowa a zapach charakterystyczny dla świeżego mięsa. Obróbka w/w elementów oraz ich świeżość i elastyczność mogły wpłynąć na ocenę ekspertów.

–  Proszę zdradzić, jakie działania prowadzicie w związku z sukcesem, jakim było zdobycie znaku „Doceń polskie TOP PRODUKT”?
W tym momencie przygotowujemy się do wprowadzenia znaków na opakowania jednostkowe czy zbiorcze oraz informację na etykiecie o tym, że nasze produkty posiadają znak „Doceń polskie”

– Czy po zdobyciu Znaku „Doceń Polskie TOP PRODUKT” zauważalny jest wzrost zainteresowania nagrodzonymi wyrobami, tj. Szynką wieprzową kulką, Polędwiczką wieprzową bez główki oraz Karkówką wieprzową bez kości extra?
Obecnie jesteśmy na etapie wprowadzania znaków i wdrażamy nowe projekty.

– I ostatnie pytanie – czy, według Pani, inicjatywy takie jak Program Promocyjny „Doceń polskie” są potrzebne polskim konsumentom i producentom, i dlaczego?
Akcja Doceń Polskie to dobra inicjatywa, ponieważ możemy wspierać polskich producentów, a w tym przypadku hodowców świń, którzy w obecnej trudnej sytuacji związanej ograniczeniami wynikającymi z ASF muszą być szczególnie docenieni. Oni nadal produkują dla nas żywność, mimo wielu ograniczeń. Pokazujemy przez to konsumentowi, po jakie produkty można sięgać. Dzięki takim przedsięwzięciom klienci mają coraz większe zaufanie do polskich wyrobów, doceniając ich wysoką jakość i doskonały smak.

Dziękuję za rozmowę.