Media o DP – PRASA

19.08.201
Pani Domu
Dobre, bo polskie! Zobacz dlaczego warto kupować naszą żywność!
Materiał prasowy na temat Dnia Polskiej Żywności. W pierwszym akapicie autor tekstu zaznacza, iż twórcami wspomnianego święta jest program „Doceń polskie”

5.08.2019
Echo Dnia Świętokrzyskie
Musztarda króluje na stołach od… 2 tys. lat. Dlaczego?
Materiał prasowy poświęcony Wytwórczej Spółdzielni Pracy Społem w Kielcach – laureatowi „Doceń polskie”

28.05.2019
Tygodnik Płocki
Top produkty ze Staropolskiej Strzechy
Relacja z XXXII certyfikacji żywności oraz informacja o zdobyciu przez Masarnię „Staropolska Strzecha” znaku programu

05.2019
gazeta Raport Rolny
Niedoceniony a wartościowy
Artykuł poświęcony Olejom rzepakowym proponowanym przez firmę Olej-istny, która jest laureatem programu „Doceń polskie”

21.04.2019
Tygodnik Poradnik Rolniczy
Zysk i ciągłe inwestycje.
Materiał prasowy poświęcony OSM w Siedlcach – laureatowi „Doceń polskie”.

1.4.2019
magazyn Hodowla i chów bydła.
Mleczarnia w Szczercowie stawia na tradycyjne receptury
Materiał prasowy na temat Rolniczo-Pracowniczej Spółdzielni Mleczarskiej w Szczercowie. W opublikowanym tekście pani prezes firmy Elżbieta Labryszewska opowiada o działalności spółdzielni. Firma jest laureatem programu „Doceń polskie” co także zostało umieszczone w materiale.

 

1.02.2019
magazyn Mistrz Branży
Polski potentat pieczywa mrożonego o rzemieślniczych genach
Materiał prasowy na temat piekarni Nowel – laureata programu „Doceń polskie”.

5.02.2019
Gazeta Wyborcza Strona Rynku
Kinga Pienińska zdobywa Grand Prix
Wyróżniona Laurem Konsumenta marka Kinga Pienińska na swoim koncie posiada także znak programu „Doceń polskie”.

1.01.2019
Polish Market
Eterno over 100 years of family tradition
Prezentacja marki Eterno

10.01.2019
tygodnik Gazeta Częstochowska
Smak i aromat ulubionych wypieków – Dolnośląska Mąka Tortowa z Młyna Jaczkowice
Prezentacja produktu nagrodzonego przez Lożę Ekspertów programu „Doceń polskie”.

11.2018
miesięcznik Przegląd Zbożowo-Młynarski
Młyn z tradycją
Zapis rozmowy z Wojciechem Tomalikiem, kierownikiem Młyna Jaczkowice.
W tekście mowa także o tym, że mąki z Jaczkowic zdobyły laury programu „Doceń polskie”.

12.2018
miesięcznik Hurt&Detal
SERTOP laureatem programu „Doceń polskie”
Informacja o przyznaniu wyróżnienia kolejnemu produktowi marki SERTOP.

 

11.12.2018
Wieści Rolnicze/Wieści Regionalne
Oleje tłoczone na zimno – pyszne i zdrowe
Materiał dotyczący olejów firmy Woj-Len z Krobi, które to nagrodzone zostały znakiem jakości programu „Doceń polskie”

20.11.2018
Gazeta Krotoszyńska
Firma Biegun laureatem „Doceń polskie”

27.11.2018
gazeta Słowo Podlasia
Luksusowe statuetki przyznane
Luksusowa Marka Roku 2018

28.09.2018
Dziennik Zachodni Mysłowice
Dzieci odwiedziły stadninę koni
Relacja z wydarzenia organizowanego w stadninie ARABKA przez twórców programu „Doceń polskie” dla podopiecznych Stowarzyszenia Dom Aniołów Stróżów.

04.10.2018
portal ŻycieHandlowe.com
Mąka na chałkę z linii „Domowa Piekarnia”
Opis produktu z oferty Młyna Jaczkowice, laureata programu „Doceń polskie”.

10.09.2018
dwutygodnik Polska Metropolia Warszawska
Tajemnica kodu „590”, czyli jak rozpoznać w sklepie naprawdę polskie produkty.

25.08.2018
dziennik Echo Dnia Kieleckie
Soki sandomierskie na stacjach Orlenu, a majonez w Ameryce

08.2018
miesięcznik Poradnik Handlowca: Kalendarium Handlowca
W zestawieniu świąt związanych z branżą spożywczą uwzględniono m.in. Dzień polskiej żywności. Autor tekstu zaznaczył, że inicjatorami wydarzenia są twórcy programu „Doceń polskie”.

24.08.2018
dziennik Super Express
Pij polskie soki
ORLEN prowadzi akcję „Pij polskie soki”. Na stacjach paliw tego koncernu można nabyć m.in. soki marki Sad Sandomierski. Jeden z nich nagrodzono laurami programu „Doceń polskie”.

10.08.2018
dwutygodnik Sukcesy i Porażki
Kartka z kalendarza
Zapowiedź Dnia polskiej żywności. W krótkim tekście odnotowano, że inicjatorami „święta” są twórcy programu „Doceń polskie”.

07.2018
miesięcznik Bake&Sweet
Lody z Syrenką
Opis wegańskich specjałów marki Lody Syrenka. Jeden z nich zdobył uznanie Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”.

07.2018
dwumiesięcznik Środowisko
Ekodni lipca i sierpnia
W zestawieniu ciekawych wydarzeń związanych z ochroną środowiska i ekologią uwzględniony został także Dzień polskiej żywności. „Święto” zainicjowali twórcy programu „Doceń polskie”.

22.07.2018
Tygodnik Poradnik Rolniczy
Jedz żytni! I Koniecznie na zakwasie
Tekst prezentuje walory chleba żytniego. W materiale zawarto wypowiedź dietetyk pracującej w Pochlebnej oraz przepis na dania z udziałem chleba nagrodzonego znakiem „Doceń polskie”.

19.07.2018
tygodnik Gazeta Częstochowska
Mąka na pizzę z linii „Domowa Piekarnia” od Młyna Jaczkowice
Informacja na temat propozycji Młyna Jaczkowice, laureata programu promocyjnego „Doceń polskie”.

07.2018
miesięcznik Raport Rolny
Nietypowe święto
Zapowiedź Dnia polskiej żywności – „święta” zainicjowanego przez twórców programu „Doceń polskie”.

13.07.2018
Dziennik Gazeta Wrocławska
Pochlebna na wieczór: Cały tydzień makaronu
W Pochlebnej trwa Festiwal Makaronu. W zapowiedzi wydarzenia przypomniano również o innych propozycjach producenta. Na miejscu wypieka się m.in. chleb, który zdobył uznanie Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”.

01.06.2018
miesięcznik Hurt&Detal
Aldamer MSM Mońki z tytułem „Doceń polskie”
Informacja o wyróżnieniu sera Monieckiej Spółdzielni Mleczarskiej w Mońkach.

06.2018
miesięcznik Rynki Alkoholowe
Małe Deja vu
Charley’s Gin 37,5% oraz Bitter Laufhund ziołówka – produkty z portfolio Grupy AWW zostały wyróżnione podczas XII Degustacji Wódek.
Obie wyróżnione propozycje nagrodzono wcześniej znakami „Doceń polskie” i tytułami TOP PRODUKT.

04.2018
kwartalnik Forum Mleczarskie Handel
Serecki Marforki Zestaw Grillowy
Prezentacja propozycji firmy Marfor, laureata programu „Doceń polskie”.

05.2018
Miesięcznik Handlowy
Ser Aldamder Monieckiej Spółdzielni Mleczarskiej w Mońkach
Informacja o przyznaniu znaku jakości propozycji z oferty MSM w Mońkach.

17.05.201
tygodnik Życie na gorąco
Ser topiony kremowy z Monieckiej Spółdzielni Mleczarskiej…
Informacja o wyróżnieniu godłem „Doceń polskie” sera z oferty MSM Mońki.

04.2018
kwartalnik BUSINESSPL
Amplus
Rozmowa z Bartłomiejem Skrzydlewskim, prezesem zarządu firmy Amplus. Spółka jest laureatem programu „Doceń polskie”.

04.2018
kwartalnik BUSINESSPL
Jakość, tradycja i nowoczesność w polskim masarstwie
Prezentacja firmy Zakłady Mięsne Henryk Kania. W tekście czytamy, że spółka zdobyła m.in. znaki jakości „Doceń polskie”.

05.2018
miesięcznik AGRO Magazyn Ludzi Przedsiębiorczych
Potwierdzam: klient ma zawsze rację
Rozmowa z Romanem Gorzkowskim, właścicielem gospodarstwa ekologicznego z Władysławowa. Kaczka z Zagrody Łąckiej i Kurczak z Zagrody Łąckiej tego producenta zyskały uznanie Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”.

29.04.2018
Tygodnik Poradnik Rolniczy
Widać dobre zarządzanie spółdzielnią
12 kwietnia odbyło się Walne Zgromadzenie Przedstawicieli OSM w Siedlcach. Tekst dotyczy tego wydarzenia, mowa w nim również o nagrodach przyznanych wyrobom z Siedlec. Wśród zdobytych laurów są znaki jakości „Doceń polskie”.

Continue reading

Program „Doceń polskie” rozpoczyna kampanię wizerunkową w TV POLSAT

Twórcy Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” doskonale wiedzą, jak ważna w dzisiejszych czasach jest wysokiej jakości żywność. Dlatego też tak istotne jest jej promowanie. Mimo, iż program promocyjny oferuje swoim laureatom bogaty pakiet działań promocyjnych, jego organizatorzy nie spoczywają na laurach. Już od lipca bowiem, rozpocznie się kampania wizerunkowa „Doceń polskie” w TV POLSAT NEWS.

 – Od lipca do września, przed każdą emisją programu AGROPASJA (jak i po jego zakończeniu) wyświetlany będzie billboard sponsorski programu „Doceń polskie”! Dzięki takim działaniom rodzimi producenci żywności, którzy zdecydują się na udział w programie, jak i jego laureaci, mogą liczyć na większą rozpoznawalność samego Godła, jak i oznaczonych nim produktów, na rynku! Zachęcamy do oglądania, a także do zgłaszania swojego udziału w lipcowej certyfikacji żywności! informuje Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. – Nie ukrywam, że to dla Nas, jako organizatorów, niezwykle ważne, by zapewnić laureatom programu, czyli polskim producentom wysokiej jakości produktów spożywczych, rozpoznawalność. Chcemy doceniać ich ciężką pracę i zaangażowanie jakie wkładają w produkcję swoich wyrobów dodaje M. Bielski.

Agropasja pokazuje ludzi, którym się to udało. Tych, dla których pasja, a właściwie agropasja – stała się sensem życia. Program czasami przenosi widzów w świat magicznego piękna wsi, ogrodów, a innym razem przypomina zapomniane smaki tradycyjnych polskich wiktuałów. Nawiązuje do przeszłości, ale także wskazuje nowe trendy i technologie, możliwości rozwoju, pozyskiwania dotacji i znalezienia swojego miejsca na ziemi i na rynku rolno-spożywczym.

Program jest emitowany nieprzerwanie od 2014 r. i od samego początku może się pochwalić kilkuset tysięczną rzeszą stałych, wiernych widzów. Jest nadawany na antenie POLSAT NEWS oraz POLSAT NEWS 2. Dostępny jest również na platformach ipla oraz YouTube.

Emisja premierowych odcinków programu Agropasja: niedziela, godzina 16.30.

Rarytasy dla smakoszy

Z Marcinem i Piotrem Tieśluk rozmawia Katarzyna Salomon

 

Podczas XXXI certyfikacji Programu Promocyjnego „Doceń polskie” aż cztery produkty firmy Smak Tradycji zdobyły maksymalną liczbę punktów. Proszę o przedstawienie zwycięzców.
Oznaczeniem „TOP PRODUKT” zostały wyróżnione: kiełbasa szlachecka, polędwica staropolska i boczek staropolski – wyroby wędzone metodą tradycyjną, w wędzarni opalanej drewnem olchowym i bukowym, a także polędwica dojrzewająca w ziołach – produkt tradycyjnie suszony. Nagrodzona kiełbasa jest najchudszą w naszej ofercie. Duże kawałki schabu oraz znakomicie dobrane przyprawy, w tym ziarna gorczycy, sprawiają, że ten wyrób spełnia wymagania nawet największych kulinarnych ekspertów. Tradycyjnie wędzona polędwica kruchość i delikatność swojej konsystencji zawdzięcza staropolskiej recepturze peklowania na sucho, natomiast doskonale skomponowane przyprawy nadają niepowtarzalny, wyrazisty smak. Kolejny produkt to wyselekcjonowany kawałek polędwicy natarty przyprawami, czosnkiem i solą odwieszony do suszarni, gdzie dojrzewa, nabierając niepowtarzalnego smaku – podlaski specjał wykonywany w oparciu o recepturę przekazywaną z pokolenia na pokolenie. Z kolei boczek staropolski stanowi rarytas dla prawdziwych smakoszy – marynowany w sosie własnym w dębowej beczce, w towarzystwie ziół i czosnku, które nadają mu niebywałego aromatu.

Co według Państwa przesądziło o ich sukcesie?
Są to wyroby produkowane z wysokiej jakości mięsa przy użyciu wyselekcjonowanych przypraw. Co więcej, powstają w oparciu o receptury przekazywane z pokolenia na pokolenie. Swoim smakiem nawiązują do staropolskiej tradycji wędliniarskiej, głęboko zakorzenionej wśród mieszkańców Podlasia.

Skąd wziął się pomysł na przystąpienie do udziału w Certyfikacji Programu Promocyjnego „Doceń polskie” i zgłoszenie swoich wyrobów do oceny przez Lożę Ekspertów?
Do udziału w certyfikacji zachęcili nas klienci, którzy byli przekonani, że nasza pasja i dbałość o jakość na każdym etapie produkcji zaowocuje sukcesem. Tak też się stało.

Czy wyróżnione produkty są również tymi, które są najczęściej wybierane przez Waszych klientów?
Nasza oferta, poza nagrodzonymi produktami, obejmuje szeroki wybór kiełbas i szynek, a także balerony, pasztety, kaszanki, salcesony czy słoninę, ale to właśnie zgłoszone przez nas wyroby cieszą się największym powodzeniem wśród klientów. Wszystkie produkowane przez nas specjały stanowią odpowiedź na potrzeby świadomych konsumentów poszukujących produktów wysokiej jakości, wykonanych bez użycia sztucznych konserwantów i polepszaczy smaku. Ponadto wielu klientów rozsmakowuje się w nich z sentymentem, przypominając sobie smaki dzieciństwa czy rodzinne strony.

I ostatnie pytanie, czy według Państwa, takie programy, jak „Doceń polskie” są potrzebne konsumentom, i dlaczego?
Programy, wyróżniające produkty wyselekcjonowane przez ekspertów, dają klientom pewność, że nabywane przez nich wyroby są polskiego pochodzenia, odznaczają się niebywałym smakiem, a cena jest proporcjonalna do jakości. Wśród mnogości dostępnych na rynku produktów trudno jest podjąć decyzję o wyborze odpowiedniego artykułu – oznaczenie „Doceń polskie” stanowi doskonałą wskazówkę i daje konsumentowi gwarancję satysfakcji.

Dziękuję za rozmowę.

Zdrowy Targ w Lutomierzu za nami!

Pierwsza odsłona Zdrowego Targu w Lutomierzu za nami! Już teraz zapraszamy do zapoznania się z wyjątkową relacją filmową (https://www.youtube.com/watch?v=O_MSQ9d-zH8), z tego wydarzenia, który wykonała Ala – lokalna mała dziennikarka. Należy zaznaczyć, że targi te współorganizowane są przez Sery Lutomierskie z Gór Sowich (laureat programu „Doceń polskie”) oraz Zagrodę Edukacyjną Pasternak i Browar Rebelię. Kolejne spotkania w Serowarni Lutmierz odbędą się 19 maja i 16 czerwca.

Dlaczego warto przyjechać do Lutomierza? Zaproszeni producenci zdrowej, lokalnej żywności będą oferować: sery z mleka koziego, krowiego, owczego, a także masło, twarogi, jogurty, pieczywo lokalne, pieczywo bezglutenowe, wędliny, miody, zioła, przyprawy, przetwory owocowe i warzywne. Na tym nie koniec! Oferta obejmuje sezonowe owoce i warzywa, oleje (np. z czarnuszki) wegańskie pasty i pasztety, soki, syropy, domowe ciasta i inne pyszności. Na miejscu będzie można zjeść ciepły obiad (np. pierogi z bryndzą i czosnkiem niedźwiedzim, grilowane warzywa, kiszkę ziemniaczaną, czy zupy), ale także napić się kawy i herbaty. Zapraszamy także do degustacji lokalnego piwa z Browaru Rebelia.

 

Oliwia Kaszubska zagości na targach WorldFood Poland!

Firma ACS Sp. z o.o. – laureat programu „Doceń polskie” będzie jednym z uczestników zbliżających się wielkimi krokami targów WorldFood. W trakcie tego wydarzenia przedsiębiorstwo zaprezentuje odwiedzającym m.in. specjał nagrodzony przez Lożę Ekspertów – Oliwię Kaszubską Olej rzepakowy tłoczony na zimno. Stoisko przedsiębiorstwa znajdować będzie się pod numerem F1. Co więcej, partnerem medialnym targów jest Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”.

VI Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów EXPO XXI odbędą się 7-9 marca w Warszawie. Już na wstępnie należy zaznaczyć, że WorldFood to największe targi w Polsce poświęcone sektorowi spożywczemu – od produkcji aż po wyrób końcowy i jego sprzedaż. Oferują możliwość spotkania sektora rolno-spożywczego z międzynarodowym partnerem oraz nawiązania nowych relacji biznesowych na świecie. To także okazja do integracji i dyskusji o kondycji branży.

Wystawcy z Polski i zagranicy, panele dyskusyjne, spotkania z sieciami handlowymi i specjalne konferencje poświęcone żywności i trendom w branży spożywczej – to wszystko czekać będzie na odwiedzających szóstą edycję WorldFood 2019.

Przypomnijmy także jakie są właściwości Oliwi Kaszubskiej – Oleju rzepakowego tłoczonego na zimno. Rzepak nie tylko zachwyca wspaniałymi łanami żółtych kwiatów. Ta szlachetna roślina dostarcza ziarna bogate w cenne składniki odżywcze. Z podwójnie uszlachetnionego ziarna („00” – o śladowej zawartości kwasu erukowego) metodą tłoczenia „na zimno” pozyskiwany jest olej bogaty w składniki naturalne, które są niezbędne naszemu organizmowi. – Olej rzepakowy tłoczony na zimno pomoże uzupełnić dietę o kwasy tłuszczowe omega 6 i omega 3 (Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe, NNTK) w niemalże idealnej proporcji wynoszącej 2:1. Tak zwana „Złota proporcja” tychże kwasów to 1:1, a im bliżej osiągnięcia tych wartości, tym wyższa jest przyswajalność kwasu omega 3. Zachowując prawidłowe proporcje omega 3 do omega 6 w naszej diecie zwiększamy szansę na zachowanie równowagi fizjologicznej w naszym organizmie – przypominają przedstawiciele marki „Oliwia Kaszubska”. Osoby pragnące uzyskać szczegółowe informacje dot. właściwości oleju rzepakowego tłoczonego na zimno, powinny koniecznie odwiedzić stronę internetową www.olejekaszubskie.pl.

Jak stosować „Oliwię Kaszubską” ? Olej rzepakowy tłoczony na zimno możemy (a nawet powinniśmy!) stosować do smażenia, ale także duszenia i grillowania. Nie ulega on jełczeniu i jest odporny na działanie wysokiej temperatury. Co więcej, lekko słonecznikowy smak delikatnie podkreśli walory potraw.

Jednocześnie, można stosować go także na zimno – do sałatek, czy surówek lub spożywać w towarzystwie pieczywa. Olej sprawdzi się jako marynata do mięs lub składnik domowego majonezu. Warto nadmienić, że olej tłoczony na zimno wpisuje się w zasady diety Slow Food. Co więcej, jest odpowiedni również dla osób, które wybrały dietę Raw Food.