To co produkujemy musi smakować nam i naszym najbliższym

Z Wiesławą Biegun – właścicielką ZPM BIEGUN rozmawia Katarzyna Salomon

Kiełbasa słowiańska i kiełbasa polska pieczona to dwa produkty, które mogą poszczycić się zdobyciem najwyższego lauru w Programie Promocyjnym – „Doceń polskie TOP PRODUKT”. Proszę powiedzieć, jakimi najważniejszymi cechami charakteryzują się wyróżnione produkty.
Zgłosiliśmy do programu „Doceń polskie” dwie kiełbasy, które już w nazwie zawierają polski akcent – Kiełbasa Słowiańska i Kiełbasa Polska Pieczona, a poza nazwą są to produkty o niezmiennej recepturze od wielu lat. Mięso użyte do produkcji tych wędlin pochodzi wyłącznie z wielkopolskich gospodarstw, a receptury oparte są na wiedzy i doświadczeniu ponad 50 letniej tradycji wędliniarskiej naszej firmy i upodobaniach naszego regionu. O smaku trudno napisać jednoznacznie, bo każdy z nas ma indywidualne odczucia, ale z wielu opinii uzyskanych od naszych klientów wiemy, że każda z tych kiełbas ma swój swoisty charakterystyczny smak – Kiełbasa Słowiańska (147 g mięsa/100 g produktu) – podsuszana, delikatniejsza w smaku; Kiełbasa polska pieczona (109 g mięsa/ 100 g), poprzez proces pieczenia uzyskała odpowiednią strukturę osłonki, smak bardziej wyrazisty. Oba produkty już wcześniej zostały docenione przez konsumentów zdobywając miejsca na podium w ramach Konkursów wędliniarskich POLAGRA 2015 i 2016.

Czy nagrodzone kiełbasy, są również tymi produktami, które są najczęściej wybierane przez klientów?
Nagrodzone kiełbasy są wiodącymi wyrobami wśród naszych kiełbas, oczywiście nie jedynymi. Nasz segment kiełbas podsuszanych i pieczonych jest mocno rozbudowany. Naszą propozycją asortymentową dajemy możliwość zmienności i urozmaicenia wędliniarskich preferencji. Choć jak mi wiadomo są klienci niezmiennie wierni akurat Kiełbasie Słowiańskiej i Polskiej Pieczonej.

Czy może Pani zdradzić, w czym tkwi tajemnica najwyższej jakości Waszych produktów?
Potrafimy pogodzić dzisiejsze trendy żywieniowe z jakością i dobrym smakiem – nie jest to slogan na potrzeby marketingowe… Jakość i bezpieczeństwo potwierdzamy cyklicznie certyfikatami międzynarodowych standardów. Aktualnie pracujemy w oparciu o wymagania normy BRC. Jest to świetne narzędzie pracy, które zapewnia powtarzalny cykl produkcji, w każdym momencie możemy odtworzyć całą historię produktu. Naszym dużym atutem są nasi pracownicy, którzy tworzą bardzo świadomy i otwarty na rozwój zespół. Nie stoimy w miejscu, ciągle doskonalimy swoje umiejętności i gwarantujemy rozwój pracownikom, a to zawsze przekłada się na powtarzalność procesów i ostatecznie jakość produktów. Najlepszym dowodem na absolutny kunszt wyrobów firmy Biegun jest zasada „to co produkujemy musi smakować nam i naszym najbliższym”.

W jaki sposób podkreślacie swój sukces i jakie działania promocyjne prowadzicie w związku ze zdobyciem Godła Promocyjnego – „Doceń polskie TOP PRODUKT?
Niezwłocznie po otrzymaniu nagrody – oznaczyliśmy oba zwycięskie produkty ozdobną etykietą z logo „Doceń polskie TOP PRODUKT”, równolegle w lokalnej gazecie zamieściliśmy artykuł informujący o zasadach przyznawania nagrody. Oczywiście na naszej stronie internetowej i fb również poinformowaliśmy o udziale i zdobyciu Godła „Doceń polskie”.

I ostatnie pytanie – czy, według Pani, inicjatywy takie jak Program Promocyjny „Doceń polskie” są potrzebne polskim konsumentom i producentom, i dlaczego?
Każdy rodzaj aktywności marketingowej jest wskazany. Po pierwsze jest to sygnał dla naszych klientów, że staramy się potwierdzić przez niezależne jednostki naszą wartość i jakość produktów. Po drugie dla nas samych, że nasza praca jest doceniona i spełnia oczekiwania konsumentów. Co roku staramy się wystawiać nasze produkty, do różnych konkursów i nie zamierzamy poprzestać. Jest to dla nas rodzaj „egzaminu”, a dobre noty tylko nas mobilizują do dalszego rozwoju i ciągłego doskonalenia.

 

Dziękuję za rozmowę.

 

Czternaste wydanie kwartalnika „Doceń Dobre Wiadomości”

Zapraszamy do lektury nowego numeru kwartalnika „Doceń Dobre Wiadomości”. Magazyn wydawany przez twórców programu „Doceń polskie” to kolejne narzędzie promowania żywności wyróżnionej znakiem jakości oraz jej producentów. Kwartalnik jest dostępny bezpłatnie m.in. w hurtowniach spożywczych, zaś publikację w formacie PDF można pobrać bezpośrednio z bloga programu. Link jest tutaj.

Co przygotowaliśmy w najnowszym numerze? Zachęcamy do lektury zapisu rozmowy z Tomaszem Stygańskim – dyrektorem ZPM ZAGŁOBA na temat produktów nagrodzonych znakiem jakości. Swoimi przemyśleniami dot. programu promocyjnego dzieli się również Adam Różycki prezes Grupy Producentów AGROS Sp. z o.o. Prezentujemy także opakowania produktów firmy Młyny Stosiław, na których zamieszczono logo programu.
W numerze ponadto przybliżamy zasady współpracy z Agencją PR, przypominamy pomadto o darmowych konsultacjach ze specjalistą Centrum Znakowania Żywności. Na tym nie koniec: w kwartalniku podsumowujemy również lipcową atestację żywności, dzielimy się ciekawym przepisem kulinarnym (inspiracja firmy MSM Mońki) i prezentujemy artykuły spożywcze z godłem jakości.

Zachęcamy do lektury!

Już 29 września obchodzić będziemy Międzynarodowy Dzień Kawy!

W kalendarzu wszystkich prawdziwych kawoszy, 29 września powinien odznaczać się co najmniej na czerwono! Dlaczego? Tego dnia obchodzone jest niezwykle ważne święto zarówno dla tych, których czarny trunek stawia na nogi, ogrzewa, jak i dla tych, którzy nie wyobrażają sobie spotkań ze znajomymi bez tego niezwykłego aromatu.

Międzynarodowy Dzień Kawy, bo o nim mowa, celebrować można właśnie w towarzystwie Kawy ziarnistej z mieszanki trzech arabic znajdującej się w asortymencie P.H.U. REMEX Remigiusz Jarosz, która w trakcie jednej z minionych certyfikacji żywności uhonorowana została certyfikatem  „Doceń polskie” i tytułem TOP PRODUKT. – Nasza firma jest producentem kawy Piccolo Cafe 100% arabic palonej w Polsce tuż przed pakowaniem. Dzięki temu zachowuje ona intensywny aromat i niepowtarzalny smak – tłumaczą przedstawiciele firmy.

Kawa to napój kultowy i znany od wieków. Czym więc jest ten intrygujący trunek? Słowo „kawa” pochodzi z arabskiego słowa „kahwe”, które znaczy „wino, napój roślinny”. Natomiast do większości języków europejskich przeniknęło przez tureckie słowo „kahve” oraz powstałą od niego włoską nazwę „caffe”. Sporządzona jest z palonych, a następnie zmielonych lub poddanych instancji ziaren kawowca, najczęściej w postaci gorącej.

Jesteście ciekawi jak przyrządzić kawę, aby jej smak był doskonały. Pomocą służą tutaj przedstawiciele P.H.U. REMEX Remigiusz Jarosz. Na stronie internetowej przedsiębiorstwa znajduje się szereg cennych informacji poświęconych parzeniu kawy. Tam dowiemy się jak prawidłowo przygotować kawę po turecku, kawę z kafetierki, kawę z ekspresu przelewowego i  kawę z ekspresu ciśnieniowego.

Uaktualniamy kulinarnego e-booka!

 

Choć za oknem panuje jeszcze lato, myślimy już o zimie i Bożym Narodzeniu. W ramach przygotowań do tego wyjątkowego okresu, rozbudowujemy kulinarnego e-booka.

„Bohaterami” specjalnej części tej publikacji będą smakołyki, bez których nie wyobrażamy sobie Bożego Narodzenia, czyli m.in. pachnące cynamonem wypieki, rozgrzewające napoje, tradycyjne mięsiwa, specjalne dania rybne przygotowywane raz w roku, czy garmażeryjne frykasy z bakaliami.

Zachęcamy laureatów programu „Doceń polskie” do dzielenia się przepisami na świątecznie dania: chodzi o potrawy rożnego typu, których  składnikiem jest produkt nagrodzony przez Lożę Ekspertów. Każdy laureat może zgłaszać dowolne propozycje – receptury i zdjęcia gotowych potraw zostaną zamieszczone w zaktualizowanej wersji e-booka.

Aktualna wersja e-booka jest dostępna tutaj.

Piłkarze są głodni sukcesu, wielki apetyt mają też kibice!

Już dziś usłyszymy pierwszy gwizdek tegorocznego Mundialu! Przed nami miesiąc wypełniony sportowymi emocjami. To będzie prawdziwa uczta dla kibiców. Apetyt na zwycięstwo mają 32 drużyny, ale puchar może trafić tylko do jednej reprezentacji.
Trzymamy kciuki za Biało-Czerwonych, którzy na rosyjską murawę wybiegną już we wtorek 19 czerwca.

Kibice dobrze wiedzą, że dopingowanie wzmaga apetyt, a po sportowych emocjach dobrze jest się posilić. Jedną z możliwości jest przygotowanie domowych burgerów (także w opcji wegetariańskiej). Zachęcamy do skorzystania z przepisów, którymi podzielili się laureaci programu „Doceń polskie”. Listy składników i opisy przygotowania są zawarte w tekście dostępnym w Centrum Prasowym.

Pomysły na różnorodne dania, w tym także przekąski, można znaleźć również w e-booku opracowanym przez twórców programu „Doceń polskie”. Publikacja zawiera 85 receptur na smakowite propozycje, których składnikiem są produkty nagrodzone przez Lożę Ekspertów.

Zachęcamy do korzystania!