Nie miej cykora! Chcesz być fit – sięgaj po cykorię!

Jest jednym ze składników diety śródziemnomorskiej, która jest uważana za wzorcową w profilaktyce chorób cywilizacyjnych. Dawniej była traktowana jako roślina magiczna: obawy zabobonnego społeczeństwa potęgował fakt, iż rośnie w ciemności. Lęk ten jest do dziś obecny w potocznym języku. Wyrażenie „mieć cykora” oznacza bowiem lęk. Cykoria, bo o tym warzywie mowa, jest zaliczana do roślin sałatowych.
Tworzy wydłużone główki koloru, biało – żółtego, o charakterystycznym orzeźwiająco gorzkawym smaku, który zawdzięcza zawartości intybiny, ta zaś wpływa na polepszenie pracy trzustki i wątroby, których to dobra kondycja jest podstawą do właściwego funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego, odpornościowego i innych (zdrowe goryczki). Polecana przez lekarzy jako „odkwaszacz” organizmu. Warzywo niskokaloryczne, polecane przy dietach odchudzających. Możemy z niej robić sałatki surowe, świetnie smakuje na gorąco – informują przedstawiciele firmy Bakor  sp. z o.o.

Spółka z siedzibą w Skierniewicach od ponad 20 lat specjalizuje się w uprawie cykorii sałatowej metodą hydroponiczną. Firma produkuje cykorię przez cały rok: codziennie dostarczając na rynek świeże, smaczne i zdrowe warzywo. Cykorię tego producenta można nabyć w sieci sklepów, a także hurtowniach na terenie całej Polski. Spółka wprowadziła system bezpieczeństwa żywności GLOBALG.A.P., który gwarantuje pełną kontrolę nad procesem produkcji i dystrybucji towaru.
Potwierdzeniem najwyższej jakości Cykorii sałatkowa firmy Bakor jest certyfikat Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” oraz tytuł TOP PRODUKT. Miano to jest zarezerwowane dla artykułów spożywczych, które otrzymają maksymalne noty za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny.

Cykoria jest znana i ceniona zwłaszcza w krajach zachodniej Europy. – U nas zaś, wciąż mało popularne mimo, iż posiada duże walory odżywcze oraz znane od  wielu lat walory lecznicze -przypominają przedstawiciele firmy ze Skierniewic. Szczegółowe informacje na temat walorów warzywa, a także przepisy kulinarne na specjały z cykorią są dostępne na stronie internetowej firmy, pod adresem www.bakor.com.pl. Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia witryny!

Jak to już zostało odnotowane, cykoria rośnie w ciemnym miejscu. Pod wpływem światła traci swe walory smakowe i zdrowotne. Z tego względu warzywo należy przechowywać w ciemności. W sklepach wybierajmy cykorię, która ma biało-żółty kolor (zielona cykoria to warzywo mniej smaczne).

 

Nowy numer kwartalnika „Doceń Dobre Wiadomości”. Zapraszamy do lektury!

Już jest! Na początku kwietnia ukazało się 12. wydanie bezpłatnego kwartalnika „Doceń Dobre Wiadomości” redagowanego przez twórców programu promocyjnego.

Celem magazynu jest promowanie wyrobów nagrodzonych przez Lożę Ekspertów oraz ich producentów. Co więcej, kwartalnik dostarcza także wiedzy na temat rodzimej kuchni i inspiruje do wypróbowania przepisów kulinarnych. W każdym wydaniu dostępne są rozmowy z przedstawicielami nagrodzonych firm, ciekawostki na temat branży i samego programu oraz prezentacje wyróżnionych artykułów spożywczych.

W kwietniowym numerze można znaleźć m.in. rozmowę z Mieczysławem Walkowiakiem, Wiceprezesem Zarządu ds. Handlu i Marketingu firmy SOKOŁÓW S.A., czy też odpowiedź na pytanie na czym polega tajemnica sukcesu Cukierni Consonni.
W wydaniu zawarto również informacje o znaczeniu znaków „Doceń polskie” dla Grupy Cedrob: największego polskiego producenta mięsa.
W kwartalniku dostępny jest także przepis na aromatyczny rosół oraz garść inspiracji dotycząca majowych spotkań na świeżym powietrzu. Jak zwykle, w numerze nie zabrakło zapowiedzi kolejnej atestacji i krótkiego podsumowania minionego audytu.

Program „Doceń polskie” partnerem Stowarzyszenia Dom Aniołów Stróżów!

Działalność Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom i Młodzieży „Dom Aniołów Stróżów” z Katowic prezentowaliśmy w styczniu, opisując akcję „Uskrzydlamy 2017”.

Stowarzyszenie od ponad 25 lat zapewnia swoim podopiecznym komfort psychiczny, odpoczynek od trudnej codzienności i pozwala zaspokoić fundamentalne potrzeby.  „Dom Aniołów Stróżów” to bezpieczna oaza, w której codziennie pomoc znajduje ok. 130 dzieci w wieku od 2,5 do 18 lat. Stowarzyszenie realizuje także programy uliczne, z którymi rocznie dociera do ok. 600 dzieci. Organizacja prowadzi na Śląsku i w Zagłębiu 8 świetlic, klubów malucha i klubów rozwoju dzieci oraz młodzieży, a także poradnię rodzinną.

Jednym z projektów Stowarzyszenia jest wspomniana już akcja „Uskrzydlamy”. Tekst na temat tej dobroczynnej inicjatywy jest dostępny tutaj. Zachęcamy także do lektury krótkiej informacji podsumowującej kolejną odsłonę tego projektu. Współpraca twórców programu ze stowarzyszeniem na tej akcji się jednak nie kończy. Z radością informujemy, że program został partnerem „Domu Aniołów Stróżów”! O projektach, w które włączą się twórcy projektu promującego rodzimą żywność będziemy informowali na bieżąco.

Każdy może wesprzeć działalność stowarzyszenia! Serdecznie zachęcamy do przekazywania 1 % podatku na rzecz „Domu Aniołów Stróżów”.

KRS 0000009221

Dla podatnika to zaledwie 1 procent, a dla podopiecznych „Domu Aniołów Stróżów”, których los nie rozpieszcza – nadzwyczajna szansa, by podróż zwaną życiem rozpocząć z lepszej pozycji startowej.

Zapraszamy do bliższego poznania stowarzyszenia: polecamy stronę internetową www.anioly24.pl oraz film dostępny w portalu YouTube.

 

Co miesiąc średnio 93 artykuły, czyli program „Doceń polskie” w mediach

Co miesiąc średnio 93 artykuły, czyli program „Doceń polskie” w mediach 1116 publikacji na temat programu „Doceń polskie” i jego laureatów ukazało się w ciągu 12 miesięcy (zestawienie obejmuje okres 11.2016-10.2017). Instytut Monitorowania Mediów wycenił 964 spośród nich. Publikacje te są warte ponad milion złotych! Dokładniej: 1 780 511 złotych!

Z danych tych wynika, że średnio co miesiąc w mediach ukazują się 93 artykuły dotyczące programu „Doceń polskie” oraz produktów nagrodzonych tym znakiem. Warto odnotować, że teksty są publikowane zarówno w mediach branżowych, jak i lokalnych oraz ogólnopolskich.

Więcej informacji na temat obecności programu w mediach, a także działań PR towarzyszących programowi można znaleźć w raporcie dostępnym tutaj.

Zapraszamy do lektury!

Program „Doceń polskie” na łamach kwartalnika „Mięsne Technologie”

Organizatorzy Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” na łamach najnowszego wydania kwartalnika „Mięsne Technologie” podsumowują rok 2017, zwłaszcza w kontekście branży mięsnej. To kolejny artykuł prasowy na temat przedsięwzięcia propagującego rodzimą żywność i jej wytwórców.

Tekst podsumowuje ubiegłoroczne atestacje żywności, dostarcza także informacji o wzbogaconym pakiecie korzyści dla laureatów programu promocyjnego „Doceń polskie” . Materiał jest dostępny w nowym wydaniu kwartalnika „Mięsne Technologie” (zima 2017, strona 52). Link do elektronicznego wydania tutaj. Zapraszamy do lektury!

Podczas ubiegłorocznych atestacji żywności Loża Ekspertów wyróżniła w sumie 112 produktów z oferty 40 firm reprezentujących branżę mięsną.
Tymczasem za nami już pierwszy z tegorocznych audytów (wydarzenie miało miejsce 31 stycznia w Sosnowcu), a organizatorzy programu już przygotowują się do kolejnego. 
XXVIII certyfikacja produktów spożywczych odbędzie się  25 kwietnia w Sosnowcu. Więcej informacji o tym wydarzeniu.

Tradycyjnie już, Loża Ekspertów programu „Doceń polskie”, pod przewodnictwem Mirka Drewniaka, oceni wszystkie zgłoszone wyroby pod względem smaku, wyglądu i stosunku jakości do ceny. Za każdą z cech można otrzymać od 1 do 10 punktów.
Produkty, które zdobędą min. 7,5 pkt otrzymają godło programu. Natomiast te z maksymalnymi notami honorowane będą tytułem TOP PRODUKT.