Browar Kaszubska Korona wykorzystuje godło programu

Z początkiem lutego br. odbyła się pierwsza w tym roku certyfikacja żywności w ramach programu „Doceń polskie”. Po ogłoszeniu werdyktu, i wykupieniu licencji laureaci mogą korzystać ze sporego pakietu narzędzi promocyjnych. Jednym z nich jest możliwość wykorzystania godła „Doceń polskie”.

Wspaniale tę kwestię rozwiązał Browar Kaszubska Korona znajdujący się w Centrum Edukacji i Promocji Regionu

Szymbarku, który logo programu zamieścił w swoim browarze restauracyjnym, tuż nad barem. Co więcej, godło „Doceń polskie” jest w formie podświetlonej, przez co jest bardzo widoczne i z pewnością zwróci uwagę odwiedzających. Ponadto, osoby, które przybędą do wspomnianego Browaru będą mogły zakosztować m.in. Piwa Stolem (jasny koźlak mocny 17,0 ekstr. 6,8 alk.) – trunku nagrodzonego w trakcie XXXV certyfikacji znakiem „Doceń polskie” a także zaszczytnym tytułem TOP PRODUKT..

Przypomnijmy! Laureaci programu otrzymują pakiet narzędzi wspierających ich działania marketingowe. Poza możliwością korzystania z godła na wszystkich polach eksploatacji, zestaw ten obejmuje m.in. profesjonalne zdjęcia nagrodzonych produktów, współpracę z Agencją PR obejmującą m.in. materiały prasowe, teksty na blog programu oraz teksty do kwartalnika DDW. Jak to wygląda w praktyce?

Informacje prasowe to poświęcone laureatom programu teksty często eksperckie. W materiałach zawrzeć można informacje dotyczące działalności przedsiębiorstwa, akcji w których bierze udział, nowości technologicznych czy też połączyć to wszystko z trwającą aktualnie porą roku, jak i ze zbliżającymi się świętami. Kolejny punkt to informacje prasowe dla laureatów. Takie materiały kierowane są do firm, które zdecydowały się na wykup licencji. Wówczas przedsiębiorstwo otrzymuje od Agencji PR materiał prasowy informujący o zdobyciu przez zakład laurów programu „Doceń polskie”. Laureat może taki tekst rozesłać mediom bądź zlecić to przedstawicielom Agencji.

Teksty na blog dla laureatów, to z kolei krótkie materiały informujące o zdobyciu przez firmę laurów programu, które po akceptacji zamieszczane są na blogu programu „Doceń polskie”. Kolejnym narzędziem są teksty zapowiadające udział firmy w audycie. Natomiast materiały na blog dotyczące działań nagrodzonej firmy zawierają wiadomości na temat m.in. udziału w targach, nagrodzonych wyrobów czy też aktualnych świąt powiązanych z wyróżnionymi specjałami.

Agencja PR tworzy również materiały o przeróżnej tematyce, które zamieszczane są w kwartalniku Doceń Dobre Wiadomości. Mowa o eksperckich tekstach, poradach, przepisach czy też opisach akcji w których uczestniczy bądź, które tworzy laureat programu „Doceń polskie”.

Ponadto firmy, które zdecydują się na wykup licencji mogą liczyć na bon, na bezpłatne konsultacje z Centrum Znakowania Żywności. Cenna jest także możliwość promowania swoich wyrobów poprzez media społecznościowe programu „Doceń polskie”.

Jury programu doceniło Kluski śląskie z województwa łódzkiego

Spółka z Brąszewic (woj. łódzkie) ABEL Sp. J. Wysota istnieje od 1991 r. Kapitał firmy jest w 100% polski, należący do właścicieli, Wiesławy i Bogdana Wysotów. Firma współpracuje z ponad 200 odbiorcami hurtowymi oraz ogólnopolskimi sieciami handlowymi.

ABEL to producent żywności mrożonej, oferta firmy obejmuje wyroby mięsne i dania gotowe, zupy, a także produkty mączne oraz mrożone warzywa i owoce. Z pełną ofertą spółki można zapoznać się dzięki stronie internetowej www.abel.net.pl.

Tam także znajdziemy szczegółowe informacje na temat mrożenia żywności. – Proces zamrażania jest najbardziej naturalnym sposobem przygotowania żywności do długiego przechowywania i polega na poddaniu produktu działaniu niskiej temperatury (poniżej -18 st. C). Z uwagi na wykorzystanie naturalnej obecności wody w świeżych produktach, zamrażanie żywności, w porównaniu do innych metod przetwarzania, nie powoduje utraty wartości odżywczych i smakowych. Straty witamin – w porównaniu do np. peklowania czy wekowania – są minimalne. Dodatkowo mrożone produkty zachowują swój naturalny aromat i smak – przypomina firma z woj. łódzkiego.

Należące do asortymentu wspomnianego przedsiębiorstwa Kluski śląskie zdobyły w trakcie XXXV certyfikacji żywności maksymalne noty w trzech kategoriach: smak, wygląd i stosunek ceny do jakości. Dzięki temu produkt nagrodzony został certyfikatem jakości produktu „Doceń polskie” oraz zaszczytnym tytułem TOP PRODUKT.

Warto w tym momencie wspomnieć, że w asortymencie przedsiębiorstwa znajdują się już produkty wyróżnione w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” Mowa o Flakach  w rosole, Flakach suchych blanszowanych oraz Flakach suchych ciętych tego producenta. Każdy z wymienionych specjałów zdobył nie tylko certyfikat jakości produktu „Doceń polskie” ale także tytuł TOP PRODUKT.

 

Godła jakości dla OSM Jasienicy Rosielnej

Wizytówką Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Jasienica Rosielna są wyroby ekologiczne: mleko, twaróg, masło, kefir, serek fromage i jogurt naturalny, które powstają pod stałym nadzorem firmy certyfikującej COBICO.  Asortyment obejmuje ponadto mleka, śmietany, twarogi, masła, a także kefiry, maślanki, serki oraz jogurty. W rejonie Polski południowej OSM Jasienica Rosielna jest jedną z niewielu samodzielnych spółdzielni, która pielęgnuje obrany cel, a więc: produkuje wyroby nabiałowe „nie wzbogacane chemicznie”, krótkoterminowe z tzw. „czystą etykietą” i sprzedaje głównie we własnej sieci handlowej (hurtowej i detalicznej) zlokalizowanej na terenie województwa podkarpackiego – głosi strona internetowa producenta.

W trakcie minionego XXXV audytu programu „Doceń polskie”  Twarożek wiejski, Twarożek wiejski ze szczypiorkiem oraz Maślanka z Jasienicy Rosielnej poddane zostały ocenie Loży Ekspertów. Zgłoszone produkty otrzymały noty w trzech kategoriach: smak, wygląd i stosunek ceny do jakości. W rezultacie nagrodzono je nie tylko certyfikatami jakości produktu „Doceń polskie” ale także tytułami TOP PRODUKT.

Warto przy okazji wspomnieć, iż wyróżnione w trakcie pierwszej w tym roku certyfikacji produktu posiadają już na swoim koncie godło „Doceń polskie”, bowiem w trakcie jednej z poprzednich certyfikacji wyróżniono jest zarówno certyfikatami jakości produktu, jak i tytułami TOP PRODUKT. To jednak nie wszystko ponieważ w asortymencie Spółdzielni znajduje się jeszcze jeden wyróżniony artykuł. Mowa o Śmietanie 18% tego producenta.

Osobom zainteresowanym uzyskaniem szczegółowych informacji na temat propozycji OSM Jasienica Rosielna już teraz polecamy odwiedzenie strony internetowej producenta www.osm-jasienica-rosielna.pl. Witryna prezentuje wyroby, dostarcza także informacji o lokalizacji sklepów, w których można je nabyć. Tam także dostępne są przyznane wyróżnienia i nagrody.

Loża Ekspertów obradowała w tym roku po raz pierwszy

Pierwszy w tym roku audyt produktów spożywczych Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” za nami.  Przedsięwzięcie to realizowane jest nieprzerwanie od 2011 roku. Od początku istnienia programu honorowy patronat nad certyfikacjami sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. XXXV atestacja odbyła się 5 lutego br. w Sosnowcu. Loża Ekspertów oceniła 131 produktów należących do asortymentu 57 polskich firm.

Pieczywo, nabiał, alkohole, słodycze, dania gotowe, mięsa, wędliny czy produkty wegańskiej – to tylko niektóre spośród wyrobów, które zostały ocenione przez Lożę Ekspertów podczas XXXV atestacji żywności programu promocyjnego „Doceń polskie”. Jak zaznaczali członkowie jury programu, podczas pierwszej w tym roku certyfikacji sprawdzono specjały prezentujące przede wszystkim nienaganną jakość świadczącą o zaangażowaniu samych producentów żywności oraz wynikającej z tego dbałości o konsumentów. Jury programu zgodnie stwierdziło, że wyraźnie widoczny jest trend inspiracji tradycyjną kuchnią polską. Producenci coraz chętniej korzystają bowiem z regionalnych przepisów dostosowując je do współczesnych propozycji kulinarnych.

Od samego początku funkcjonowania programu patronat honorowy nad atestacjami sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Mimo upływu lat, niezmienny pozostaje także regulamin programu i zasady przyznawania znaku jakości „Doceń polskie”. Każdorazowo żywność jest indywidualnie sprawdzana przez jurorów zasiadających w Loży Ekspertów. Specjaliści zawodowo związani z branżą spożywczą przyznają noty (w skali od 1 do 10) za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Do zdobycia godła promocyjnego potrzeba minimum 7,5 pkt., zaś tytułem TOP PRODUKT honoruje się wyroby z maksymalnymi notami.

Program „Doceń polskie” ma charakter ogólnopolski; w audytach produktów spożywczych zawsze uczestniczą producenci z całego kraju, reprezentujący zarówno małe miasteczka, jak i duże miasta.

Jutro XXXV certyfikacja żywności – polscy wytwórcy o audycie

Już jutro, 5 lutego Loża Ekspertów oceni rzeszę produktów spożywczych polskich producentów żywności. Pośród nich znajdzie się firma Starcks Food Polska, twórca majonezów CREMAJO. – Uważamy, że takie certyfikacje pomagają budować zaufanie między konsumentem a producentem. Podkreślają zaangażowanie i rzetelność producenta, dodatkowo – udział w takich certyfikacjach daje okazję do nawiązania nowych kontaktów w branży i rozeznanie się w obecnych trendach i nowinkach na rynku – wyjaśniają przedstawiciele mieszczącej się w Bydgoszczy firmy Starcks Food Polska.

Z kolei PW „MAT” Marzena Tkaczkuk, kolejny polski producent biorący udział w lutowej certyfikacji żywności przyznaje, że klienci coraz częściej zwracają uwagę na opakowania, a przez to na umieszczony na nich certyfikat. – Odbiorcy są coraz bardziej świadomi, czytają etykiety, bacznie przyglądają się opakowaniom wyrobów, które chcą kupić. Dlatego też nie wyobrażamy sobie, aby mogło na nich zabraknąć godła jakości „Doceń polskie”, które jest także potwierdzeniem dla Nas jako producentów. Dzięki temu wiemy, że praca którą wykonujemy zmierza w dobrym kierunku – mówi Marzena Tkaczuk, właścicielka PW „MAT” Marzena Tkaczkuk, laureata programu „Doceń polskie”.

– Udział w takich przedsięwzięciach jak certyfikacja programu „Doceń polskie” daje nam możliwość sprawdzenia autentycznego postrzegania Naszych produktów w oczach konsumentów. Otrzymanie certyfikatu potwierdziłoby tylko dobrze obrany kierunek rozwoju marki BeeLemontłumaczy Maciej Niemiec, właściciel marki BeeLemon, która zagości na XXXV audycie żywności w Sosnowcu. Zdecydowaliśmy się na udział w certyfikacji ponieważ jest to zawsze jeden krok dalej od konkurencji. Tym bardziej, że uważamy Nasz produkt za wyjątkowy oraz jedyny w swoim rodzaju. Zależy Nam aby konsumenci mogli znaleźć potwierdzenie tego, że tworzymy z pasją i trzymamy się jasnych zasad – dodaje Maciej Niemiec informując jednocześnie, że posiadanie certyfikatu jakości będzie istotnym aspektem działalności firmy. – Pozwoli Nam to zmniejszać różnicę pomiędzy „Top” markami gigantów a Naszym wciąż rozwijającym się przedsiębiorstwem – podsumowuje właściciel marki BeeLemon.

– Udział w certyfikacja żywności jest zupełnie bezpłatny. Sam program ma otwarty charakter i dedykowany jest wszystkim producentom bez względu na zakres działalności, czy też generowane obroty – podkreśla Karolina Szlapańska, organizatorka Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Regulamin programu i formularze zgłoszeniowe można pobrać bezpośrednio ze strony internetowej www.docenpolskie.pl, z zakładki „Program”.